خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد:

ضرورت افزایش آگاهی عمومی در پیشبرد اهداف کارگروه نهضت سبز

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۸۲

دومین جلسه نهضت فضای سبز در سال 97 به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارخوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دومین جلسه کارگروه نهضت فضای سبز استان در سال جاری با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل امور شهری و روستایی استانداری و اعضای این کارگروه، به دبیری اداره کل منابع طبیعی استان در محل سالن جلسات معاونت عمرانی تشکیل شد.

معاون عمرانی استاندار در این جلسه رسالت کارگروه نهضت سبز را در دو بخش اساسی قابل پیگیری دانست و تصریح کرد: بخش اول نگهداری منابع موجود با توجه به چالش های پیش رو از جمله وزش باد و طوفان و شکستگی نهال ها و خشکسالی و بیماری و بخش دوم پیگیری کارهای انجام شده در گذشته و ادامه آن ها است.

جلوگیری از هرس غیرحرفه ای درختان، نگهداری جنگل ها و فضاهای سبز پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی با توجه به خشکسالی موجود و چاره اندیشی برای آبیاری نهال های کشت شده، از جمله موارد مورد تاکید معاون استاندار در بخش اول بود که خواستار پیگیری جدی آن ها از سوی اداره کل منابع طبیعی استان شد.

همچنین هاشمی زاده در بخش دوم بر لزوم تشکیل کمیته فنی با محوریت منابع طبیعی استان، و عضویت جهاد کشاورزی، شهرداری، فرمانداری و راهداری با هماهنگی کامل و تقسیم کار مشخص برای پیگیری فعالیت های قابل انجام در حوزه نهضت سبز در استان تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به نقش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه در مردم، بهره گیری از ظرفیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در پیشبرد اهداف کارگروه نهضت سبز را بسیار مفید خواند و تعریف منافع برای مردم و سازمان های مردمی را در توسعه کاشت نهال و نگهداری از این منابع موثر دانست.

همچنین حسینی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در این جلسه با اشاره به سیاست کلی دولت در خصوص اجرای نهضت سبز، گفت: دهیاری ها و شوراهای روستایی در این خصوص بسیج شده و آماده هرگونه همکاری هستند.

حسینی افزود: با اطلاع رسانی های بعمل آمده دهیاری های استان هم به عنوان یک وظیفه ملی و هم یک تکلیف اداری در خصوص نهالکاری در استان اعلام آمادگی نموده اند.

وی از فعالیت 55 تعاونی دهیاران در استان یاد کرد و از منابع طبیعی استان خواست که این تعاونی ها را به عنوان منبع اصلی تهیه نهال مورد نیاز در استان مد نظر قرار دهند.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست مصوبات جلسه گذشته یک به یک قرائت و موارد انجام و عدم انجام این مصوبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موضوع نهال کاری مسیرهای دسترسی بین شهری و جاده های درون استانی از جمله مسیرهای سوسنگرد، حمیدیه، بستان تا چذابه، اهواز به سوسنگرد و رامهرمز، شهرستان کارون و جاده اهواز آبادان و مدیریت فرمانداری ها بر کشت نهال از جمله مصوبات بررسی شده در این نشست بود که با حضور فرماندار کارون، نمایندگانی از شهرهای مربوطه و مدیرکل منابع طبیعی استان هماهنگی های لازم در این خصوص به عمل آمد.

گفتنی است در سال 96 در مجموع 562 هزار اصله نهال در استان کشت شده که از این تعداد 289 هزار اصله در قالب نهضت سبز در حاشیه جاده ها و ورودی و خروجی شهرها و روستاها و محدوده پادگان های نظامی کشت شده. تعداد 273 هزار اصله نهال نیز در مناسبت های خاص مانند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی جهت کشت بین مردم توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز