خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

۳۵ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی ۲.۸ میلیارد دلاری در دست ساخت است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۲۵

معاون وزیر و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه اکنون ۳۵ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در دست ساخت است، گفت: ۲۸ واحد این تعداد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارند که سرمایه‌گذاری در آن ها ۲.۸ میلیارد دلار است.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با بیان این مطلب در سمنان اظهار کرد: یکی از این واحدها ، دانش بنیان و با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال ساخت است و یک طرح بزرگ دیگر در شهرک صنعت قرچک تهران به زودی افتتاح می‌شود که با ۶ هزار میلیارد ریال مشارکت سرمایه‌گذاری ترکیه ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن در سال پارچه‌های مبلی دارد.

به گفته وی در سه سال آینده ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی نوسازی، بازسازی و یا به صورت دانش بنیان راه اندازی می شود.

نجفی یادآور شد: از ۸۵ هزار واحد تولیدی کشور حدود ۹۲ درصد واحدهای کوچک و متوسط هستند، بر اساس بررسی ها حدود ۸۵ درصد صنایع در داخل و بیرون شهرک‌های صنعتی فعالیت تولیدی دارند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با اشاره به وجود ۹ منطقه ویژه زیر نظر این سازمان، بیان کرد: تکمیل زیرساخت مناطق ویژه اقتصادی از برنامه‌های این سازمان است تا بخشی از نیاز کشور به صورت زنجیره ای در آن تامین شود تا واحدهای مستقر در این مناطق قادر به تامین مواد اولیه برای دیگر واحدهای کشور باشد.

نجفی یادآور شد: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت شهرکهای صنعتی کشور جذب شد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به نشستی مشترک با بانکهای خصوصی و دولتی درباره واحدهای تولیدی بدهکار به شبکه بانکی، گفت: توافق شد که برخی واحدهایی که سند مالکیت شان به عنوان وثیقه در اختیار بانکها است ، تعطیل نشوند.

نجفی با اشاره به این که بر اساس آمار گمرک در ۲ ماه ۹۷ صادرات از کشور ۲۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم ۹۶ و ۲ ماهه ۹۷ در داخل شهرهای صنعتی امتیازات خوبی برای سرمایه‌گذاری ساخت واحدهای جدید درنظر گفته شده زیرا معتقدیم سرمایه گذار در ابتدای فعالیت نباید سرمایه خود را برای زمین و زیرساخت هزینه کند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در ۵۰ سال فعالیت شهرکهای صنعتی، بیشترین تخصیص زمین به سرمایه گذاران در دوره فعلی انجام شد، بیان کرد: در شهرک صنعتی قرچک تهران در زمان حاضر ۶۰۰ واحد در حال ساخت و ساز است و ۲۲ واحد در مرحله بهره برداری است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به این که تولید در کشور فضای مطلوبی دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان افسران خط مقدم فعالیت اقتصادی هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

کرباسیان به منظور شرکت در نشست بررسی روند اجرای طرح شناسایی طرفیتهای تولید ملی که به صورت ویدیو کنفرانس در سمنان برگزار شد، سفر کرد.

استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و ۱۰ شهرک صنعتی با یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد که ۲۹ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز