خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادراتی، موجب شکوفایی اقتصاد مازندران می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۶۸

استاندار مازندران گفت: تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادراتی، موجب شکوفایی اقتصاد مازندران می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به این که هدف گذاری های صادراتی استان باید واقع بینانه و دقیق باشد تا به تحقق کامل برسد، تصریح نمود: ظرفیت های خالی صادرات در برخی بخش ها بدرستی دیده شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که در صادرات باید به زنجیره ارزش توجه شود تا ارزش افزوده ارتقاء یابد، گفت: در صادرات باید روی حرکت های نو، متحول و کسب و کارهای نوین برای ارز آوری کار کرد.

استاندار، خزر را یکی از فرصت های طلایی صادراتی برای مازندران تلقی نمود و با بیان این که باید با ارتقاء سهم کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، بازارهای هدف و تجارت را گسترش داد، خاطرنشان ساخت: بدنبال برقراری پروازهای حوزه خزر هستیم تا با راه اندازی حمل و نقل ترکیبی در توسعه و فتح بازارهای بیشتر در حاشیه خزر و گسترش انواع صادرات تلاش کنیم.

وی با بیان این که باید بسیج بشویم و با اعتقاد، فرصت ها و ظرفیت های مازندران را به سمت بازارهای صادراتی سوق دهیم تا با تحول در این حوزه و تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات، شاهد شکوفایی در اقتصاد استان باشیم، اظهار داشت: نیاز داریم تا راه و کریدور مازندران که پیشانی شمال کشور و مرزهای آبی شمال کشور است را به بازارهای هدف خصوصا کشورهای حوزه خزر باز کنیم.

استاندار با بیان این که ما در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و دشمن سوگند خورده که نگذارد ما نفس بکشیم، ابراز نمود: دشمن، همه هدفش ایجاد بحران اقتصادی و جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به این که تمدن امریکایی فاقد آرمان های متعالی است و در کشوری چون اسراییل خلاصه می شود که بصورت تمام عیار از این رژیم غاصب و ایادی خود در منطقه حمایت می کند، عنوان کرد: ما با چنین دشمنی روبروییم که بهیچ وجه نمی خواهد رشد کنیم. ما باید بازارهای هدف صادراتی را توسعه دهیم. باید درآمد ارزی برای خودمان درست کنیم. دشمن می خواهد ما را در درون مرزهایمان زمین گیر کند، ما باید بیرون از مرزهای خودمان اقتصادمان را شکوفا کنیم.

اسلامی، افزود: موتور این کار بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی است و این جانب تحقق هدف 3 میلیارد دلاری را به عنوان یک برنامه از اتاق بازرگانی مطالبه می کنم.

استاندار با بیان این که رسالت اساسی ما تسهیل گری و پشتیبانی است و در بودجه 97 بالغ بر 1000 میلیارد تومان مشوق صادراتی پیش بینی شده است، افزود: صادر کنندگان مازندران مجموعا بالغ بر 1 میلیارد و 900 میلیون تومان، مشوق های صادراتی را در اسفند ماه 96 دریافت کرده اند.

رییس کارگروه صادرات با اشاره به این که باید مسیرها برای توسعه صادرات هموار شود، خاطرنشان ساخت: ساده سازی و روان سازی مسیرها با انجام هماهنگی های لازم و کاستن ایستگاه های مختلف برای توسعه بازارهای صادراتی صورت گیرد.

اسلامی با اشاره به این که برای صادرات باید ظرفیت لجستیک و بازرگانی در استان ایجاد شود تا صادرات در مقیاس بزرگ صورت گیرد، تصریح نمود: مهندسی بازار و فروش باید از طریق افراد دانش آموخته و دارای اهلیت علمی و تخصصی صورت گیرد.

استاندار از برگزاری همایش بین المللی صادرات از مسیر دریای خزر در مازندران و از سوی بندر امیر آباد خبر داد و گفت: در این همایش صادرکنندگان، مدیران شرکتهای لجستیکی، رایزنان اقتصادی و بازرگانی، تجار کشورهای حاشیه خزر، مدیران بنادر کشورهای حاشیه خزر ، اعضای اتاق بازرگانی و استانداران استان های شمالی دعوت شده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز