خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در بخشی از شهر یاسوج/ رفع بوی نامطبوع 12 روز زمان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۷۸

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج از انتشار بوی نامطبوع فاضلاب و نگرانی مردم برخی از شهرک‌های همجوار تصفیه خانه فاضلاب این شهر خبرداد.

سید عطالله جهاندیده در حاشیه بازدید برخی از بانوان شاغل در شرکت‌های خدمات رسان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری یاسوج در 32 هکتار و در مجاورت شهرک های امام علی(ع)، جهاد ، شهرک امام حسین(ع) و شرف آباد قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاضلاب 35هزار مشترک به این تصفیه خانه وصل است، اظهارداشت: این تصفیه خانه در سال 83 تاسیس و فاضلاب 140 هزار خانوار تحت پوشش آن قرار دارد.

کارشناس مسئول بهره‌برداری فاضلاب شهر یاسوج افزود: خط انتقال فاضلاب چاه‌های جذبی سایر نقاط شهری و روستاهای حومه که به این تصفیه خانه وصل است در محدوده ترمینال سابق واقع است.

جهاندیده با تشریح شرایط فنی تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج، اظهار داشت: در چندروز اخیر بدلیل گرمای فراوان، تخلیه گسترده فاضلاب چاه‌های جذبی و ظرفیت پایین تصفیه‌خانه متاسفانه بوی نامطبوعی را در بخشی از شهر یاسوج بویژه شهرک‌های عنوان شده منتشر کرده است.

وی گفت: برای جلوگیری از روند افزایشی بوی نامطبوع فاضلاب در سایر نقاط شهری و محدوده کنونی، از تخلیه فاضلاب چاه‌های جذبی در خط انتقال تصفیه خانه جلوگیری شده است.

امحای فاضلاب چاه‌های جذبی منازل مسکونی برعهده شهرداری است

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج با اشاره به اینکه براساس فرضیه های کارشناسی، فاضلاب چاه‌های جذبی منازل مسکونی نمی‌بایست در تصفیه‌خانه فاضلاب تخلیه شود، خاطرنشان کرد: امحای فاضلاب چاه‌های جذبی فاضلاب منازل مسکونی برعهده شهرداری است.

جهاندیده گفت: هم اکنون در هر ثانیه 200 لیتر فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج وارد که باتوجه به تخلیه گسترده فاضلاب چاه‌های جذبی، امکان جذب و تصفیه این فاضلاب ها براساس ظرفیت تصفیه خانه وجود ندارد.

وی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج را 400 تا 600 میلی‌گرم در لیتر ذکر و اظهار داشت:‌ فاضلاب چاه‌های جذبی بین 20 تا 30 هزار میلی گرم است.

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهر توان تضفیه فاضلاب چاه‌های جذبی این شهر نداشته که این امر سبب پخش بوی نامطبوع در بخش های از شهر یاسوج و اختلال در روند تصفیه فاضلاب شده است.

جهاندیده از جلوگیری کردن از تخلیه فاضلاب چاه‌های جذبی شهر یاسوج به خط انتقال (محدوده ترمینال) به این تصفیه خانه توسط ماشین های حمل فاضلاب در سه روز گذشته هم خبرداد.

وی گفت: دبی ورودی فاضلاب تصفیه خانه شهر یاسوج 200 لیتر در ثانیه که اگر فاضلاب های چاههای جذبی در تصفیه خانه این شهر تخلیه شود بطورحتم شرایط کنونی و پخش بوی نامطبوع در بخش هایی از شهر یاسوج را خواهیم داشت.

ضرورت انتقال فاضلاب چاه‌های جذبی منازل مسکونی به بیرون از شهر یاسوج

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج تاکیدکرد که فاضلاب چاه‌های جذبی این شهر باید به بیرون از شهر انتقال داده شود و کار امحاء آنها در نقاط برون شهری انجام گیرد.

جهاندیده گفت: در شرایط کنونی بهترین کار برای جلوگیری از پخش‌نشدن بوی نامطبوع فاضلاب در بخش‌هایی از شهر یاسوج انتقال فاضلاب چاه‌های جذبی به بیرون از شهر است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط باید در کمترین زمان ممکن در بیرون از شهر اقدام به ساخت حوضچه های امحاء فاضلاب چاه‌های جذبی بکنند، خاطرنشان کرد: بهترین و معقول ترین راهکار برای انتقال فاضلاب این چاه‌ها و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع آن در بخش هایی از شهر یاسوج همین راهکار است.

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج افزود: احداث حوضچه‌های تخلیه فاضلاب با فرایند " بی‌هوازی"و انتقال فاضلاب ها به آن نیز می‌تواند در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تخلیه فاضلاب چاه‌های جذبی باشد.

جهاندیده افزود: تصفیه خانه فاضلاب این شهر تا سال 1410 جوابگوی تخلیه و تصفیه فاضلاب ها بوده که باتوجه به روند مهاجرت پذیری شهر یاسوج بنظرمی رسد باید از هم اکنون بفکر افزایش سطح هکتاری تصفیه خانه بود.

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب شهر یاسوج یکی دیگر از راهکارهای رفع بوی نامطبوع در شرایط موجود را رقیق کردن فاضلاب چاه‌های جذبی منازل مسکونی شهر یاسوج برشمرد اما تاکیدکرد که این راهکار باتوجه به ظرفیت تصفیه خانه این شهر امکان‌پذیر نیست.

وی گفت:‌ تخصیص اعتبارات کلان ملی و اتصال فوری تمامی منازل مسکونی شهر یاسوج به تصفیه خانه فاضلاب این شهر هم در شرایط کنونی تقریبا ناممکن و زمان بر است.

جهاندیده تاکیدکرد که اگر قرار باشد حوضچه هایی برای تخلیه فاضلاب های جذبی در بیرون از شهر یاسوج احداث شود باید در جهت باد غالب به سمت شهر نباشد.

وی افزود: 12 روز زمان نیاز است تا بوی نامطبوع کنونی از محدوده هایی که دچار این مشکل شده اند رفع و زندگی ساکنان این شهرک ها به حالت عادی گذشته بازگردد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در چند شب گذشته بوی نامطبوع فاضلاب شهر یاسوج شرایط سختی را برای ساکنان محدوده های این تصفیه خانه ایجاد و سبب نگرانی های گسترده ای برای شهروندان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز