خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی خبر داد:

تعهد کیم جونگ‌اون به خلع کامل تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۰۹۳

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در یک کنفرانس خبری در سئول گفت که وی و رهبر کره‌شمالی در دیدار غیرمنتظره در روز شنبه تاکید کردند که دیدار سران پیونگ‌یانگ و واشنگتن باید برگزار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز -یکشنبه- گفت که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، بر عزم خود برای خلع «تمام و کمال» تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از آماده‌سازی‌ها برای دیدار ۱۲ ژوئن با کیم جونگ‌اون، به‌رغم لغو آن در روزهای گذشته، خبر داده است. 

مون جائه‌-این در یک کنفرانس خبری در سئول گفت که وی و کیم جونگ‌اون در دیدار غیرمنتظره در روز شنبه توافق کردند که دیدار کره‌شمالی و آمریکا باید برگزار شود.  

مون گفت: «کیم و من توافق کردیم که دیدار ۱۲ ژوئن باید با موفقیت برگزار شود و هدف ما برای خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و صلح دائم در منطقه نباید به تاخیر بیفتد.»

به گزارش اسپوتنیک، مون جائه‌-این در این نشست خبری تصریح کرد که این رهبر کره‌شمالی بود که پیشنهاد این دیدار را مطرح کرد. رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در ادامه گفت که واشنگتن و پیونگ‌یانگ باید برای حل و فصل اختلاف‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند. 

مون گفت: «در کنار امید وافر ترامپ و کیم به دیدار موفقیت‌آمیز میان آمریکا و کره‌شمالی، به اهمیت گفت‌وگوی مستقیم میان دو طرف در جهت از میان بردن تفاوت‌ها و همفکری بر سر مسائل اضطراری که باید در دیدار میان این دو رهبر مطرح شود، اشاره کردم.»

وی ادامه داد: «زمانی که نتایج دیدار چند روز گذشته‌ام با رئیس‌جمهوری آمریکا را با کیم جونگ‌اون در میان گذاشتم، پیامی از ترامپ را به او دادم؛ ترامپ در این پیام عنوان کرده که به‌شدت امیدوار است بتواند روابط خصمانه میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را رفع کند و همکاری اقتصادی میان دو کشور را افزایش دهد؛ این در صورتی است که رهبر کره‌شمالی تصمیم به خلع تمام‌وکمال تسلیحات هسته‌ای بگیرد و به قول خود وفادار باشد.» 

مون جائه-این همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده دیداری سه‌جانبه میان آمریکا، کره‌جنوبی و کره‌شمالی برگزار شود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز