خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

دریافت حق فنی به حضور داروساز در داروخانه هنگام نسخه پیچی بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۵۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: داروسازان در زمان نسخه پیچی در داروخانه ها باید نحوه مصرف و عوارض دارو را به بیماران توضیح دهند.

به گزارش ایلنا؛ یعقوب شیویاری درخصوص مذاکره سازمان غذا و دارو با مجلس برای ابطال رای حذف حق فنی داروخانه ها، گفت: دریافت حق فنی منوط به حضور داروساز در داروخانه در هنگام نسخه پیچی است، زیرا داروساز باید توضیحات لازم را درخصوص عوارض دارو به بیمار ارایه کند؛ بنابراین حق فنی مشمول حال داروساز در داروخانه ها است.

نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت حق فنی به غیر از داروساز درهنگام نسخه پیچی عادلانه نبوده و نوعی سرقت محسوب می شود، افزود: باید با مذاکره پرداخت حق فنی به داروساز تعیین تکلیف شده و از پرداخت آن به افراد دیگر درنسخه پیچی جلوگیری شود، به طورحتم پرداخت حق فنی به افراد دیگری جز داروساز خلاف مقررات است.

وی با تاکید براینکه نظارت ها درخصوص دریافت حق فنی در داروخانه ها جزئی و قابل قبول نیست، تصریح کرد: معاونت غذا و داروی سازمان غذا و دارو دربرخی شرایط نیروی کافی برای نظارت بر این مسئله را نداشته و دربرخی مواقع نیز از اراده لازم برای تعیین تکلیف این موضوع برخوردار نیست، بنابراین تقاضا می شود که مسئولان سازمان غذا و دارو برای دریافت حق فنی نظارت های کافی را برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق بیماران اعمال کنند.

شیویاری با اشاره به اینکه مسئول فنی داروخانه ها برای دریافت حق فنی باید وجدان کاری داشته باشد، گفت: باید براساس قانون و با احساس مسئولیت داروساز درمحل کار خود حضور داشته باشد، تا هر فرد دیگری اقدام به نسخه پیچی برای بیماران نکند، متاسفانه برای نظارت بر این مسئله نیروی کافی وجود نداشته و نمی توان تمامی داروخانه ها را روزانه مورد ارزیابی قرار داد؛ البته به صورت دوره ای نظارت های ضعیفی انجام می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه عدم حضور داروساز در داروخانه ها اجحاف درحق بیماران است، افزود: مسئول فنی در داروخانه درمقابل ارایه توضیحاتی به بیماران درخصوص عوارض دارو و میزان مصرف آن حق فنی دریافت می کند، ضمن اینکه مسئول فنی باید به ازای هرقلم دارو درنسخه از سابقه بیمار درخصوص نوع بیماری خود سوال کند؛ درغیراین صورت فرد دیگری جز داروساز نمی تواند توضیحات لازم رابه بیماران ارائه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز