خبرگزاری کار ایران

سیدعباس عراقچی:

هنوز به این تصمیم نرسیده‌ایم که در برجام خواهیم ماند یا نه/ مطالبات‌مان را با جزئیات به اروپایی‌ها منعکس کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۵۳

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام یک نشست اضطراری است و به درخواست ایران برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی با بیان اینکه این جلسه برای رسیدگی به خروج آمریکا از برجام تشکیل می‌شود، گفت: طبیعی است که خروج یکی از اعضای برجام از این توافق بین‌المللی، تبعاتی را برای اجرای برجام به همراه دارد که باید دیگر اعضا نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

امروز بررسی می‌کنیم برجام بدون آمریکا چگونه می‌تواند به کار خود ادامه دهد

وی با بیان اینکه این جلسه بدون حضور آمریکا برگزار می‌شود، اظهار داشت: از نظر ما و دیگر اعضای عضو برجام، دیگر آمریکا عضو برجام نیست و ما در جلسه کمیسیون مشترک برجام این موضوع را رسیدگی می‌کنیم که برجام بدون آمریکا چگونه می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با بیان اینکه قطعا این بررسی‌ها در تصمیم‌گیری نهایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با موضوع برجام موثر خواهد بود، تصریح کرد: ما هنوز به این تصمیم نرسیده‌ایم که در برجام خواهیم ماند یا نه و این امر بستگی به این موضوع دارد که چگونه دیگر اعضای برجام می‌توانند آثار و تبعات خروج یک عضو برجام را جبران کنند، به‌خصوص کشورهای اروپایی باید به ما بگویند که چگونه در نبود آمریکا و بازگشت تحریم‌های این کشور، می‌توانند منافع ایران را در برجام تضمین کنند.

جلسات کارشناسی با اروپا در سطوح مختلف برگزار شده است

عراقچی با اشاره به برگزاری جلساتی بین ایران و اروپا در سطح کارشناسی، معاون وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه در طول دو هفته گذشته در ارتباط با برجام و خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی خاطرنشان کرد: ما در این جلسات نظرات یکدیگر را می‌شنویم و قطعا این بررسی‌ها در نتیجه و نوع تصمیم‌گیری ما در ارتباط با برجام موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی ما با اروپا در سطوح مختلف برگزار شده است، ابراز داشت: در این جلسات در مورد حوزه‌های مختلف تحریم‌ها از جمله انرژی شامل نفت و گاز، بخش صنعت، خودرو، حمل و نقل، مسائل مربوط به هواپیما، مسائل بانکی و بیمه‌ای گفت‌وگو کرده‌ایم. 

خواسته‌ها و مطالبات خود را با جزئیات به طرف‌های مقابل اروپایی منعکس کرده‌ایم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه به برگزاری جلسات کارشناسی بین ایران و چین و روسیه اشاره و بیان کرد: آقای ظریف پیش از سفر به بروکسل در هفته گذشته به چین و روسیه نیز رفتند و با مقامات این کشور در مورد خروج آمریکا از برجام گفت‌وگو کردند.

عراقچی با بیان اینکه این جلسات کارشناسی ادامه دارد و در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام نیز نشست‌هایی دوجانبه نیز بین اعضای کمیسیون برگزار خواهد شد، یادآور شد: ما خواسته‌ها و مطالبات خود را با جزئیات و به صورت دقیق به طرف‌های مقابل اروپایی منعکس کرده‌ایم و آنها نیز انجام اقداماتی را آغاز کرده‌اند و ما را در جریان آن قرار داده‌اند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه امیدواریم که با توجه به این رایزنی‌ها و گفت‌وگوها ظرف چند هفته آینده به یک جمع‌بندی مناسب دست پیدا کنیم، عنوان کرد: مجموع دیدگاه‌هایی که از اعضای برجام می‌شنویم و نتایج حاصل از مشورت‌ها و رایزنی‌ها با آنها، در تصمیم‌گیری نهایی ما در ارتباط با موضوع برجام تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز