خبرگزاری کار ایران

تصویب لایحه اقدام متقابل علیه آمریکا در دومای روسیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۲۰

هدف این قانون فدرال حمایت از منافع و امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه و آزادی‌های شهروندان این کشور در برابر اعمال خصمانه ایالات متحده و دیگر کشورهای خارجی است، از جمله کشورهایی که علیه مسکو، شهروندان روس و شرکت‌های قانونی این کشور تحریم‌های سیاسی و اقتصادی وضع می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مجلس دومای روسیه، قانونی را در واکنش به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و «دیگر کشورهای متخاصم» تصویب کرد. 

بنا به این قانون، دولت قادر خواهد بود تحریم‌های متقابلی را بر این کشور اعمال کند، با این حال، این تحریم‌ها نمی‌تواند بر کالاهای اساسی که در روسیه تولید نمی‌شود، متمرکز باشد. 

در متن این قانون آمده است: «هدف این قانون فدرال حمایت از منافع و امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه و آزادی‌های شهروندان این کشور در برابر اعمال خصمانه ایالات متحده و دیگر کشورهای خارجی است، از جمله کشورهایی که علیه مسکو، شهروندان روس و شرکت‌های قانونی این کشور تحریم‌های سیاسی و اقتصادی وضع می‌کنند. در عین حال، تحریم‌هایی که تمامیت ارضی روسیه را هدف قرار داده یا بنا دارد از منظر اقتصادی و سیاسی این کشور را بی‌ثبات کنند نیز در این مقوله جای می‌گیرند.»

در تاریخ ششم آوریل، آمریکا از تحریم‌هایی جدید علیه روسیه در راستای مبارزه با آن‌چه واشنگتن «تلاش‌های جهانی مسکو برای بی‌ثبات کردن» خوانده است، پرده برداشت. این فهرست تحریم چندین مقام دولتی، قانون‌گذار و همچنین چندین تاجر و شرکت خصوصی و دولتی را نیز در بر می‌گرفت. 

در واکنش به این اقدام، «دیمیتری مدودف»، نخست‌وزیر روسیه، گفت که مسکو حق پاسخ به این اقدام‌ها را برای خود حفظ می‌داند و ممکن است در قراردادهای تجاری خود بازبینی کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز