خبرگزاری کار ایران

خواننده ترانه‌های ماندگار «باروبارو» و «دایه دایه» درگذشت

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۲۸۸

خواننده ترانه‌های معروفی چون شیپورچی، دایه دایه، شو سال، کینه، مادر، مسافر کویت، مرغ اسیر و تویی بهارم سوزه سوزه درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فرجی، خواننده ترانه‌های ماندگار «باروبارو» و «دایه دایه» در 68 سالگی درگذشت.

فرج علیپور، نوازنده کمانچه و و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از چهره‌های سرشناس موسیقی لری ضمن تایید این خبر توضیح داد: حسین فرجی، ساکن تهران بود. ساعت هشت صبح روز گذشته، جمعه 28 اردیبهشت در پی مراجعه به در منزلش هر چقدر درمی‌زنند، جواب نمی‌دهد، نزدیکی‌های ظهر در را می‌شکنند، وارد خانه می‌شوند و پیکر بی‌جانش را روی تخت می‌بینند که در اثر سکته درگذشته بوده است.

او در مورد اینکه این سکته قلبی بوده است یا مغزی؛ اطلاع دقیقی نداشت.

عزت‌الله فرجی معروف به حسین فرجی، اول بهمن 1329 در خرم‌آباد به دنیا آمد. او برای نخستین بار در سال 1343 توسط آقای شادابی به مرحوم همت‎علی سالم معرفی و آهنگ «دایه دایه» را در رادیو خرم آباد اجرا کرد.

این هنرمند در سال 1346 و درحالی‌که تنها 17 سال سن داشت اولین ترانه خود را با نام «شو سال» که شعر و آهنگش را هم خودش خلق کرده بود، اجرا و در همان سال ترانه معروف «شیپورچی» را با شعر و آهنگی از خود روانه بازار کرد.

«شیپورچی»، «دایه دایه»، «شو سال»، «کینه»، «مادر»، «مسافر کویت»، «مرغ اسیر»، «تویی بهارم سوزه سوزه» و ... از ترانه‌های به یادماندنی او محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز