خبرگزاری کار ایران

نشست صدر با سفرای سوریه، عربستان، ترکیه و اردن+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۱۵۱

رهبر جریان صدر عراق در نشست مشترکی با سفرای کشورهای ترکیه، اردن، سعودی، سوریه و کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز گذشته –جمعه- در ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید این کشور در نشستی مشترک با سفرای ترکیه، اردن، سعودی، سوریه و کویت در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه رسمی دفتر صدر در این باره آمده است: صدر روز جمعه با مجموعه‌ای از سفرای کشورهای همسایه شامل «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در عراق، «منتصر الزعبی» سفیر اردن، «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان، «سطام الندندح» سفیر سوریه و «سالم الزمانان» سفر کویت در شهر نجف عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده، صدر در این نشست با سفرای کشورهای عربی درباره حمایت کشورهای همسایه از روند سیاسی عراق با هدف دوری این کشور از افراطی‌گری رایزنی کرد.

صدر در این نشست تاکید کرد که مبدا روابط با کشورهای همسایه بر یک اصل اساسی استوار است و آن این است که کشورهای همسایه دوست هستند و نه دشمن.

وی همچنین خواستار تقویت روابط در خدمت منافع ملت‌ها و اهداف آنها شد.

این روحانی برجسته عراق با بیان اینکه هر اتفاقی که در کشورهای همسایه رخ می‌دهد سایه‌اش بر عراق می‌افتد و برعکس، خواستار آن شد که کشورهای همسایه در مسیر تشکیل دولتی تکنوکرات بدون دخالت در امور داخلی این کشور از عراق حمایت کنند.

این دیدار در راستای تحرکات صدر طی چند روز گذشته برای تشکیل دولت عراق ضمن ائتلاف با دیگر جریان برگزار شد. ائتلاف سائرون به رهبری صدر توانست ۵۴ کرسی پارلمان را از آن خود کند.

مقتدی صدر همچنین در این راستا پنجشنبه گذشته با «عمار حکیم» رهبر جریان صدر عراق دیدار و با وی درباره تشکیل حکومت عراق گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین بر ضرورت تشکیل دولتی به دور از طایفه‌‌گرایی و دشمنی تاکید کردند.

نشست صدر با سفرای سوریه، عربستان، ترکیه و اردن+عکس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز