خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر پنتاگون درباره پیروزی جریان «صدر» در انتخابات عراق

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۵۷

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت، روابط ایالات متحده با ارتش عراق از پیروزی جریان وابسته به صدر در انتخابات پارلمانی این کشور متاثر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: «روابط ما با نیروهای امنیتی عراق بسیار قوی است. سربازان آنها مانند سربازان ما از سیاست دور هستند و بر امنیت انتخابات متمرکز شدند. معتقدم آنها ماموریت‌شان را به خوبی انجام دادند. لذا، من بابت روابط‌مان با نیروهای امنیتی عراق به دلیل نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، نگران نیستم.»

ژنرال ووتل این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بروز تنش در روابط با ارتش عراق در صورت نخست‌وزیر شدن «مقتدی صدر» رئیس ائتلاف «سائرون»، مطرح کرد.

وی سربازان عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و گفت: «اولویت آنها تضمین محافظت از شهروندان، بهبود توانمندی‌ها و حرفه‌ای بودن نیروهای‌‌‌شان است.»

این ژنرال ارشد آمریکایی با اعلام این‌که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران هیچ تاثیری بر عراق نخواهد گذاشت، گفت: «البته ما از نزدیک هر گونه اقدام‌های احتمالی ایران یا گروه‌های هم‌پیمان آن در منطقه را رصد می‌کنیم ولی تاکنون هیچ تحرکی را مشاهده نکرده‌ایم.»

طبق این گزارش، مقتدی صدر که از روحانیون بارز شیعه در عراق است، بارها خروج نظامیان آمریکایی از عراق را خواستار شده بود.

بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» با ۴۷ کرسی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر با ۴۲ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز