خبرگزاری کار ایران

قدرت آبی‌پوشان در خانه یا شناخت قلعه‌نویی روی تیم سابق؛

استقلال می‌تواند در آزادی جواز صعود بگیرد؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۹۹

آبی‌پوشان با وجود بازی در خانه، کار راحتی برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال امروز و از ساعت 20:45 در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت تا دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برابر این تیم برگزار کند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که بازی رفت در اصفهان با پیروزی یک بر صفر میزبان به پایان رسید و حالا شاگردان شفر نیاز به پیروزی دارند تا از دور رقابت‌ها کنار نروند.

به همین بهانه شرایط بازی را پیش از شروع آن بررسی کردیم تا ببینیم شانس کدام یک برای حضور در جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بیشتر است:

 

ورزشگاه آزادی

استقلال در این بازی میزبان است و این یک پوئن مثبت و مهم برای آبی‌ها محسوب می‌شود. امروز به احتمال زیاد ورزشگاه آزادی با استقبال خوبی از تماشاگران آبی همراه خواهد شد که جو را به سود شفر و شاگردانش تغییر دهند. از طرفی حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر کمی فضا را علیه ذوب‌آهن، کادرفنی این تیم و چند نفر از بازیکنان کلیدی مثل فخرالدینی سنگین کرده است و همه این موارد شانس استقلال را برای برتری بالا می‌برد.

 

تیام هست، دفاع نیست

ذوب آهن در طول فصلی که گذشت بارها با مصدومیت مهره‌های کلیدی خود در مقاطع حساس مواجه شده است ولی شرایطی که طی آن دو مدافع وسط اصلی این تیم حضور نداشته باشند برای اولین بار در دیدار حساس با استقلال اتفاق می‌افتد. جایی که شفیعی مصدوم است و نژادمهدی محروم و این در حالی اتفاق افتاده است که استقلالی‌ها برخلاف بازی رفت، مامه تیام را در اختیار دارند.

مهار کردن بازیکنی مثل تیام در شرایط عادی و با حداکثر ظرفیت دفاعی برای ذوب‌آهن و سایر تیم‌های ایرانی و آسیایی کار راحتی نیست چه رسد به اینکه مجبور باشی از نفرات ذخیره و غیر تخصصی در این پست استفاده کنی. بدین ترتیب با ورود تیام به ترکیب اصلی و نبود شفیعی و نژادمهدی، خط دفاع ذوب‌آهن کار سختی برای مهار یکی از زهردارترین مهاجمان شاغل در ایران خواهند داشت.

 

شناخت قلعه‌نویی روی استقلال

قلعه‌نویی همیشه مقابل تیم سابقش کوه انگیزه بوده است و به همین دلیل رکورددار بردن استقلال در بین تمام مربیان شاغل در ایران است. سرمربی ذوب‌آهن شناخت خوبی از تیم سابقش دارد و همین موضوع مزید بر علت می‌شود تا ذوبی‌ها بتوانند برای استقلال مشکل‌ساز شده و بتوانند در کار این تیم گره ایجاد کنند.

 

نبود ابراهیمی و شجاعیان

تنها ذوب‌آهن نیست که دو بازیکن کلیدی خودش را در اختیار ندارد و استقلالی‌ها هم شجاعیان و ابراهیمی که دو مهره کارآمد برای آبی‌ها در میانه میدان هستند را در اختیار ندارند. خط هافبک استقلال به نوعی نقطه قوت این تیم محسوب می‌شود و غیبت دو بازیکن کلیدی آن بدون شک موجب تضعیف استقلال خواهد شد و باید دید تدبیر شفر برای این معضل چیست.

 

270 دقیقه گذشته

ذوب آهن و استقلال در فصل جاری پیش از این 3 بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که 2 بازی در ورزشگاه فولادشهر و یک بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شده است. در دیدار دور رفت که در تهران برگزار شد و آخرین حضور منصوریان روی نیمکت آبی‌ها بود، تساوی یک - یک حاصل شد و دو بازی دیگر شاگردان قلعه‌نویی پیروز شدند. بازی لیگ برتر دو تیم 2-1 و بازی رفت همین مرحله از لیگ قهرمانان آسیا یک بر صفر به سود ذوبی‌ها تمام شده است.

ذوب‌آهن در هر 3 دیدار گذشته موفق شده به استقلال گل بزند و در هیچکدام از این 3 دیدار بیش از یک گل دریافت نکرده است و این نشان از کار سخت استقلال دارد و اگر نتیجه‌ای مشابه سه دیدار قبلی حاصل شود باید حکم صعود را به ذوب‌آهن بدهیم.

 

جمع‌بندی:

استقلال پرمهره‌تر، آماده‌تر و با انگیزه‌تر است و امتیاز میزبانی شانس بیشتر برد را در دیدار امروز به این تیم می‌دهد ولی شرایط صعود کمی متفاوت است. استقلال برای عبور از این مرحله به بیش از یک گل نیاز داد. پیروزی یک بر صفر بازی را به وقت‌های اضافه و پنالتی می‌کشاند و پیروزی با اختلاف یک گل با هر نتیجه‌ای به جز یک بر صفر هم به منزله صعود ذوب‌آهن خواهد بود و این چیزیست که کار شفر و شاگردانش را سخت می‌کند.

نکته مهم‌تر اینجاست که تیم برنده در شروع بازی ذوب‌آهن است و اختیار بازی را در دست دارد و می‌تواند ریتم بازی را در کنترل خود در بیاورد. به بازی شب گذشته پرسپولیس - الجزیره دقت کنید که آنها با پیروزی نا مطمئن‌تری نسبت به ذوب‌آهن به میهمانی پرسپولیس رفتند، نسبت به ذوب‌آهن بیشتر جو ورزشگاه را علیه خود می‌دیدند (به دلیل اینکه از کشور دیگری بودند) و اینکه بیش از ذوب‌آهن صحبت از شکست سنگینشان در آزادی بود ولی توانستند تا ثانیه‌های پایانی بازی تیم صعود کننده باشند و اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودند می‌توانستند حتی جواز صعود بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز