خبرگزاری کار ایران

در نشست علنی امروز؛

شهریاری از پاسخ‌های ربیعی درباره همپوشانی بیمه‌ها قانع شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۵۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پاسخ های وزیر کار درخصوص یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی و رفع تبعیض در هزینه بیمه شدگان تامین اجتماعی قانع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پاسخ های وزیر قانع شد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه یادآور شد: نماینده سوال کننده مشروط به اینکه وزیر طی ۳ ماه آینده مشکل مربوط را رفع کند، از پاسخ های وی قانع شد.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه هردو سوال نماینده زاهدان ارزشمند و مهم بود، گفت: براساس اظهارات وزیر مشخص است پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده، اما طی زمانبندی مشخص یعنی سه ماه آینده مشکلات باید رفع شود.  

همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح سوال حسینعلی شهریاری از ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سوال این نماینده درخصوص علت وجود تبعیض در هزینه بیمه شدگان تامین اجتماعی و علت عدم اجرای مصوبه یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در بودجه سال ۹۵ در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و بررسی شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده سوال کننده در کمیسیون اذعان داشت طبق بررسی های انجام شده همپوشانی حدود ۵ میلیون بیمه شده وجود دارد که طبق برآورد هزینه ای بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است. در قانون بودجه سال ۹۵ این وزارتخانه مکلف شده حداکثر ظرف ۶ ماه نسبت به یکسان سازی دفترچه ها اقدام نماید، زیرا طبق سیاست های ابلاغی رهبری خدمات بیمه پایان درمان باید یکسان باشد و بیمه ها فقط در بیمه های تکمیلی حق رقابت داشته باشند.

وی ادامه داد: ربیعی در پاسخ به این سوال در کمیسیون فرصتی را طلب نمود که متاسفانه با وجود گذشت چندین ماه تدابیری اتخاذ نشده است. همچنین  نماینده سوال کننده تاکید داشت بیمه شدگان تامین اجتماعی هم در مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی هیچگونه فرانشیزی پرداخت نمی کنند، اما در بسیاری از شهرستان ها که بیمارستان و کلینیک تامین اجتماعی وجود ندارد لذا مراجعین باید فرانشیز پرداخت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ربیعی در پاسخ به سوالات مطروحه نیز مشکل را وارد دانست و جهت حل و رفع این تبعیض فرصتی را طلب کرد اما متاسفانه با وجود گذشت چندین ماه هنوز تدبیری اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز