خبرگزاری کار ایران

سفیر فلسطین در ایالات متحده:

انتقال سفارت آمریکا، جانی تازه به درگیری‌های مذهبی می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۴۲

سفیر فلسطین در ایالات متحده گفت که واشنگتن نقش خود را به‌عنوان صلح‌بان کنار گذاشته و این امر به بلاتکلیفی در میان فلسطینیان دامن زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «حسام زملوط»، سفیر فلسطین در ایالات متحده،‌ امروز -دوشنبه- گفت که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس «پایان عصر» حمایت واشنگتن از راه‌حل دوجانبه برای اختلاف اسرائیل و فلسطین است و در عوض به درگیری‌های مذهبی دامن می‌زند. 

 زملوط در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتقال امروز سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جانی دوباره به درگیری‌های مذهبی می‌بخشد و صلح را تضعیف می‌کند... این حرکت به معنای پایان عصری است که در آن ایالات متحده سردمدار تلاش‌های جهانی برای حل بحران فلسطین و رسیدن به راه‌حلی مبتنی بر مصلحت دو کشور بود تا به اشغالگری اسرائیل که در ۱۹۶۷ آغاز شد و شرق بیت‌المقدس را در اختیار گرفت، پایان دهد.»

علاوه بر این، زملوط تاکید کرد که واشنگتن نقش خود را به‌عنوان حامی صلح‌ کنار گذاشته و این امر به بلاتکلیفی در میان فلسطینیان دامن زده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ششم دسامبر گذشته با عمل به وعده انتخاباتی‌اش قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد.

سفارت آمریکا در قدس امروز در میان اعتراض‌های گسترده، طی یک مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز