خبرگزاری کار ایران

سفارت آمریکا در قدس امروز افتتاح می‌شود/ راه‌پیمایی گسترده مردم غزه

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۱۷

سفارت آمریکا در قدس امروز -دوشنبه- طی مراسمی رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سفارت آمریکا در قدس امروز –دوشنبه- در میان اعتراض‌های گسترده، طی یک مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

همزمان با برگزاری مراسم امروز افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس، قرار است اعتراض‌های گسترده‌ای در مرزهای مشترک غزه و اراضی اشغالی فلسطین برگزار شود و همزمان این اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دیگر نیز برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» و هیئت آمریکایی که برای شرکت در این مراسم وارد اراضی اشغالی شده بودند، استقبال کرد. «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی همچنین اعلام کردند که از میان ۸۶ سفیر خارجی در سرزمین‌های اشغالی تنها ۳۰ نفر پذیرفته‌اند تا در مراسم جشن انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی شرکت کنند.

از میان این ۳۰ سفیر، سه نفر از آنها سفرای کشورهای مجارستان، جمهوری چک و بلغارستان هستند که عضو اتحادیه اروپا هستند.

بسیاری از کشورها از جمله روسیه، آلمان ، لهستان، ایرلند، مالت، مکزیک، پرتغال و سوئد حضور در این مراسم را رد کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در تاریخ ششم دسامبر گذشته با عمل به وعده انتخاباتی‌اش قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز