خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

اتصال ایران به خطوط ریلی اروپا، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های ترانزیت است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۸۲

وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، طی دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان، در واکنش به خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، با تاکید بر تداوم همکاری‌های این اتحادیه با کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را شریک استراتژیک اروپا خواند.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران، برگزاری این دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان را به ویژه با توجه به ریاست دوره‌ای این کشور بر اتحادیه اروپا، دارای اهمیت زیادی خواند و گفت: در این دیدار، وزیر اقتصاد بلغارستان با روحیه‌ای بسیار مثبت و صادقانه از توسعه همکاری‌های دو کشور استقبال کرد و راه‌حل‌هایی برای فراهم آوردن هرچه بیشتر زمینه همکاری‌ها ارائه داد.

وی ادامه داد: ایران و بلغارستان روابط همکاری اقتصادی دیرینه در زمینه های صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل دارند و این سفر موقعیت خوبی را برای توسعه این روابط برای طرفین فراهم آورد.

وزیر اقتصاد: خوشبختانه عمده موافقتنامه‌ها از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و همکاری‌های گمرکی بین طرفین امضا شده و یکسری موافقتنامه‌های دیگر هم در سفر آتی من به بلغارستان در شهریورماه مورد بررسی و مذاکره قرار خواهد گرفت.

کرباسیان اضافه کرد: ریاست بلغارستان بر اتحادیه اروپا فرصت بسیار مناسبی است برای اینکه مذاکرات با این اتحادیه را در شرایط حاضر دنبال کنیم به ویژه اینکه بنا بر تاکید وزیر اقتصاد بلغارستان، رییس شورای تجاری  اتحادیه اروپا، ایران کماکان شریک استراتژیک این اتحادیه است.

وی با بیان اینکه بلغارستان و ایران دریچه های ترانزیتی مشترک به اروپا و آسیا محسوب  می‌شوند، از تفاهمات به عمل آمده و پیشنهادهای طرف بلغاری برای توسعه روابط ترانزیتی و حمل‌ونقل از طریق زمینی، خطوط ریلی و هوایی خبر داد و اظهار داشت: اتصال ایران به خطوط ریلی شوروی سابق و در واقع سرزمین اروپا، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های ترانزیت از طریق آذربایجان و در مراحل بعد، گرجستان و ارمنستان به عنوان راه‌های جدید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز