خبرگزاری کار ایران

در اجلاس بین المللی شورای گروه کاری حفاظت برخط کودکان صورت گرفت

معرفی الگوی حفاظت از کودکان در فضای مجازی ایران به عنوان یک طرح موفق

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۱۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه ای خطاب به رییس جمهوری، ضمن شرح گزارشی از اجلاس بین المللی شورای گروه کاری حفاظت برخط کودکان، اعلام کرد: در این اجلاس از ایران به عنوان طراح الگوی موفق حفاظت از کودکان در فضای مجازی تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در نامه ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی، به اجلاس بین المللی شورای گروه کاری حفاظت برخط کودکانCWG-COP که اواخر سال گذشته توسط اتحادیه بین المللی مخابرات در ژنو سوئیس برگزار شد، پیرامون اقدامات و دستاوردهای ایران از حضور در این اجلاس توضیحاتی را شرح داد.

طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از شرکت نماینده وزارت متبوع در این اجلاس، برنامه ریزی های لازم به منظور شرکت در اجلاسWSIS-2018  و ارائه گزارش اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از توسعه خدمات مرتبط و حفاظت از کودک در فضای مجازی انجام شد. براین اساس برگزاری یک کارگاه موضوعی با عنوانHow to make a national framework for COP  از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه نشست های تخصصیWSIS  قرار گرفت.

این کارگاه در نیمه فروردین سال جاری با حضور دکتر ابراهیم رئیس شورای گروه کاریCWG-COP ، دانشگاه علم و صنعت ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیست بوم مجازی درسا و انارستان برگزار شد. در این نشست که بیش از 30 شرکت کننده از کشورهای مختلف حضور داشتند، موضوعات قابل توجهی مطرح شد.

اینکه چگونه یک زیست بوم مجازی کار می کند: خلاصه ای از زیست بوم مجازی درسا (شرکت خانواده درسا)، اکوسیستم حفاظت از کودکان برخط: ارکان و موضوعات کلیدی (دانشگاه علم و صنعت)، حفاظت از کودکان برخط: چالش جهانی که نیاز به مشارکت بین المللی دارد (CWG-COP )، چگونه یک چارچوب ملی برای حفاظت از کودکان بر خط ایجاد کنیم (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)، کودک و اینترنت: حفاظت از کودکان در برابر مخاطرات اینترنت (سازمان فناوری اطلاعات) و تجربه اینترنت همراه کودک با انارستان (شرکت انارستان) از جمله موضوعاتی بود که کارگاه های مذکور، حول محور آنها برگزار شد.

آذری جهرمی همچنین در پایان این نامه، خاطرنشان کرد که این کارگاه موضوعی از سوی دکتر ابراهیم (رئیس شورای گروه کاری CWG-COP ) از ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد و الگوی ایران برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی به عنوان یک طرح موفق معرفی شد. ناگفته نماند که این طرح با مشارکت همه عوامل ذی ربط از نهادهای دولتی، حاکمیتی، بخش خصوصی و دانشگاهیان ایجاد شده است و آنها بر ترویج و استفاده از این مدل مشارکت توسط همه کشورها تایید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز