خبرگزاری کار ایران

عزم و اراده ویژه پلیس ایران برای مبارزه با جرایم سازمان یافته

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۶۹

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با جرایم سازمان یافته و موادمخدر عزم و اراده ویژه ای دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در دیدار با "جمیل بوردا سوسدا" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی، اظهار داشت: پلیس ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 4 دهه رشد و پویایی چشمگیری داشته و در تلاش بوده تا با کشورهای دوست، تعاملات خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و انتقال تجربیات حوزه پلیسی آمادگی داریم تا از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم، خطاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بولیوی گفت: مراکز آموزشی نیروی انتظامی از جمله دانشگاه علوم انتظامی امین و سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی که در کشور به عنوان "برند" و نیز مراکز عالی شناخته می شوند، آماده اند در زمینه های آموزشی با کشور شما همکاری لازم را داشته باشند.

سردار اشتری به رشد جرایم سازمان یافته در دنیا اشاره و بیان کرد: پلیس ایران در امر مبارزه با جرایم سازمان یافته عزم و اراده ویژه ای دارد و آماده است تا تجربیات موفق خود در مبارزه با این جرایم را در اختیار کشورهای دوست از جمله بولیوی قرار دهد.

وی از معضل موادمخدر به عنوان یکی از دغدغه و نگرانی های پلیس کشورهای دنیا نام برد و ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته با توان بالا و نیز استفاده از ظرفیت های موجود، اقدامات خوبی در راستای مبارزه با موادمخدر داشته که موید آن شهدای زیادی است که در این راه تقدیم کرده ایم البته در این مسیر منافع کشورهای همسایه را نیز مدنظر قرار داده است.

این مقام عالی انتظامی کشور با بیان اینکه ناجا آمادگی لازم برای همکاری در حوزه های مختلف را دارد، گفت: در حوزه پلیس سایبری، مواد مخدر و کاهش تصادفات جاده ای آماده هستیم تا پیشرفت های خود را در اختیار کشور بولیوی قرار دهیم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی حراست از مرزها در قالب نیروهای مرزبانی وظیفه پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را عهده داراست، گفت: 8 هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و آبی به وسیله نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی پاسداری می شود.

وی، برخورد با گروه های تروریستی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، یکی از قربانیان اقدامات تروریستی بوده که در این زمینه آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار کشور بولیوی قرار دهیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه امیدواریم این دیدار زمینه ای برای گسترش همکاری های میان دو کشور باشد، گفت: کشورهای همسایه ایران بالاترین مرکز تولید تریاک در دنیا را دارندکه این معضل برای ما بزرگترین خطر محسوب شده و می طلبد برای مبارزه با این پدیده شوم، تلاش کشورهای جهان برای این امر مضاعف شود.

فرمانده ناجا به کشف حدود 800 تن مواد مخدر در کشور در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این میزان کشفیات مواد در طول تاریخ کشور ما بی سابقه بوده، و از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان، مقدار کشت خشخاش در این کشور چند برابر شده است.

سردار اشتری با بیان اینکه متاسفانه هر زمانی که آمریکایی ها در کشوری حضور پیدا کرده اند به ضرر آن ملت تمام شده است، گفت: ما از خروج آمریکا از برجام خوشحال هستیم و امیدواریم این خروج برای ما دارای برکاتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز