خبرگزاری کار ایران

مطلب جالب فیفا در فاصله 32 روز مانده تا جام جهانی/ به یاد خروس ها و گل قرن حمید استیلی

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۴۸

جام جهانی 98 اولین دوره ای بود که با 32 تیم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، تنها 32 روز تا آغاز جام جهانی روسیه باقی مانده است و به رسم این مدت، سایت فیفا با توجه به تعداد روز باقی مانده و مرتبط با عدد مورد نظر آماری جالب منتشر می کند و درباره اش توضیحاتی را ارائه می دهد.

حالا بابت رسیدن به عدد 32، گریزی به جام جهانی 1998 زده شده است. اولین جام جهانی که در حضور 32 تیم برگزار شد و قرار است تا پایان جام جهانی 2022 هم به همین گونه ادامه پیدا کند.

این جام در فرانسه برگزار شد و تیم میزبان هم موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند. جام جهانی 1930 با 13 تیم برگزار شد. از جام 1934 تا 1978 16 تیم در این رقابت ها شرکت کردند. از جام جهانی 1982 تا 1994 نیز تعداد شرکت کنندگان به عدد 24 رسید.

در جام 98 تعداد تیمهای اروپایی از 13 به 15 رسید. آمریکای جنوبی هم با یک افزایش به عدد 5 افزایش پیدا کرد. کونکاکاف هم با اضافه شدن یک نماینده به عدد 3 رسید. آفریقایی ها هم از 3 به 5 افزایش پیدا کردند و در آسیا هم از 2 به 3/5 افزایش پیدا کرد.

ایران هم در آن دوره از رقابت ها حاضر بود و در یک بازی خاطره انگیز موفق شد با نتیجه 2-1 آمریکا را شکست دهد ولی از صعود به مرحله بعد بازماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز