خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

فرمانده ارتش بولیوی با سرلشکر باقری دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۹۰

فرمانده ارتش جمهوری بولیوی در جریان سفر به تهران با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، دریادار جمیل بوردا سوسا، فرمانده ارتش بولیوی صبح شنبه با سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار کرد.

بررسی همکاری‌های دوجانبه و گسترش روابط دفاعی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیوی از محورهای گفتگوی فرمانده ارتش بولیوی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر مقامات نظامی  عنوان شده است.

دریادار عصر جمیل بوردا سوسا که عصر جمعه با استقبال سرتیپ پاسدار قدیرنظامی، معاون بین‌‌‌‌الملل ستادکل نیروهای مسلح وارد تهران شد، قرار است با امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

باقری در ابتدای این دیدار گفت: مردم ما نسبت به تاریخ کشور بولیوی و آقای سیمون بولیوار که انقلاب بولیوی را رهبری کردند احترام خاصی قائل هستند، به طوری که ما در کشورمان خیابانی به نام ایشان داریم و مجسمه آقای بولیوار در تهران ساخته و نصب شده است. مردم ما ذهنیت مثبتی نسبت به کشور بولیوی دارند.

فرمانده ارتش بولیوی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به مهمان نوازی مردم ایران اظهار داشت: مردم ایران رفتار دوستانه و خوبی با ما داشتند؛ به گونه‌ای که احساس می‌کنم اهل این کشور هستم. کشور ما کوچک و با جمعیت اندک است که در دوره‌های تاریخی تحت عناوین مختلف مورد استعمار قرار گرفته است، اما در سال‌های اخیر به دنبال احیای هویت چند هزار ساله خود هستیم.

وی افزود: با توجه به احترامی که در حوزه دفاعی برای کشور ایران قائل هستیم، هماهنگی‌های لازم برای سفر به تهران را انجام دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز