خبرگزاری کار ایران

یک قدم تا افتخار آفرینی دوباره بانوان فوتسال؛

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۳۴

شاگردان شهرزاد مظفر یک گام دیگر تا تکرار قهرمانی خود در آسیا فاصله دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پیروزی پر گل و قاطع 5 بر صفر بانوان فوتسال کشورمان مقابل ویتنام جواز صعود دوباره به فینال این رقابت‌ها را به شاگردان مظفر داد و حالا پس از 3 سال، فینال ایران - ژاپن تکرار می‌شود و همه ما امیدواریم با تکرار سناریوی 2015، کاپ قهرمانی 2018 را هم زنان فوتسال ایران بالای سر ببرند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

3 سال قبل بود که در رقابت‌های 2015 فوتسال بانوان آسیا در مالزی، تیم کشورمان موفق شد با عبور از سد ژاپن با پیروزی یک بر صفر و تک گل فرشته کریمی، جام قهرمانی را بالای بسر ببرد و حالا قرار است دو تیم در موقعیتی مشابه و اینبار در تایلند برابر هم صف آرایی کنند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

بانوان فوتسال ایران در گروه D رقابت های قهرمانی آسیا با تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان همگروه بودند و از میان 4 گروه حاضر در این بازی‌ها گروه ایران تنها گروهی بود که 3 تیم داشت و سایر گروه‌ها 4 تیمه بودند. تیم کشورمان با پیروزی 14 بر صفر برابر ترکمنستان شروع مقتدرانه ای به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مسابقات داشت و پس از آن موفق شد در دومین مسابقه برابر ازبکستان به پیروزی 9 بر 2 دست یابند و با 6 امتیاز و به عنوان سر گروه به مرحله حذفی راه  پیدا کنند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

در مرحله حذفی رقابت‌ها و در دور یک چهارم نهایی، بانوان ایرانی به مصاف چین رفتند که تیم دوم گروه C بودند و پس از ژاپن صعود کردند. دختران ایرانی در این مسابقه و در یک بازی فشرده موفق شدند در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به برتری دست یابند و به جمع چهار تیم پایانی برسند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

در نیمه نهایی شاگردان مظفر به مصاف ویتنام رفتند که به عنوان تیم اول گروه دوم مسابقات در اولین گام موفق به شکست اندونزی شده بود ولی در مقابل بانوان ایرانی با شکست 5 بر صفر زمین مسابقه را ترک کردند، تا با توجه به پیروزی ژاپن برابر میزبان مسابقات تایلند در دیگر بازی نیمه نهایی، مانند سال 2015 بانوان ایرانی و ژاپنی برگزار کننده فینال آسیا باشند؛ تیم هایی که در رده مردان نیز مصاف های زیادی را تجربه کرده اند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

تیم فوتسال بانوان کشورمان یک بار دیگر با رسیدن به این مرحله نشان داد که سطح اول فوتسال بانوان آسیا را به خود اختصاص داده و از دل محدودیت‌ها و محرومیت‌های بی‌شمار و امکانات نداشته و توجهات صورت نگرفته‌ای به شکل تبعیض آمیزی توی چشم می‌زد، یک بار دیگر بالاترین سطح فوتبال آسیا را ب خود اختصاص داده و تنها یک بازی تا بالابردن جام قهرمانی فاصله دارد.

شاگردان مظفر برای رسیدن به این عنوان تاکنون نمایش بسیار خوبی داشته اند و با ثبت 4 پیروزی و به ثمر رساندن 32 گل به فینال مسابقات راه یافته اند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

از روزی که آنها به جام جهانی گواتمالا صعود کردند ولی فدراسیون نشین‌ها می‌خواستند مانع حضورشان در رقابت‌ها شده و بازیکنان و عوامل تیم را مجبور کردند که دست به دامن رئیس جمهور شده و با دستور وی راهی این مسابقات شدند، تا زمانی ک مشکلاتی از قبیل عدم اجازه خروج از کشور گریبان بازیکنان را گرفت تا همین امروزِ روز که یک قدم تا تکرار افتخار آفرینی فاصله دارند، چیزی جز بی‌توجهی محض نسیبشان نشده و کیست که انکار کند اگر موفقیتی حاصل شده، حاصل دسترنج تک تک اعضای آن بوده که شبانه روز عرق ریختند و غیرت به خرج دادند تا تحریم‌ها را دور زده و سری در سرها بلند کنند و فریاد شادی‌شان را به گوش دنیا برسانند. و کیست انکار کند اگر چیزی می‌توانسته بهتر باشد و نیست، حاصل بی‌توجهی مسئولینی است که عدالت و مساوات را در برخورد با تیم‌های زیر مجموعه‌شان رعایت نکرده و حالا با قهرمان‌های ناشناسی که کمتر تصویر روی جلد مجلات و خروجی رسانه‌ها دیده شده، عکس یادگاری می‌گیرند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

شاگردان شهرزاد مظفر از همین الان قهرمانند، چه امروز مقابل ژاپن نتیجه را روی اسکوربورد به سود خود درآورده و چه در ظاهر و اعداد و ارقام بازی را واگذار کنند و همین رسیدن تا آنجا برایشان کم از قهرمانی ندارد ولی بهتر است بدانند قلب و دعای ملت ایران را پشت خود دارند.

نسیمه غلامی - فرشته کریمی - فرزانه توسلی- آرزو صدقیانی زاده - فاطمه پاپی- طاهره مهدی پور - فرشته خسروی - نسترن مقیمی - سارا شیربیگی - لیلا خدابنده‌لو - فهیمه زارعی - فاطمه اعتدادی - فاطمه ارژنگی - مهسا کمالی نام 14 قهرمان بانوی ایرانی است که یک گام تا رسیدن به قله افتخار فاصله دارند.

گردآفریدان، به نام ایران (گزارش ویژه)

این دیدار امروز ساعت 15:30 در تایلند باید به مصاف ژاپن برود و برتری 3 سال قبل خودش را یکبار دیگر به این تیم دیکته کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز