خبرگزاری کار ایران

انتخابات پارلمانی مالزی چهارشنبه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۰۷

حدود ۱۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در مالزی برای انتخاب ۲۲۲ نماینده پارلمان این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، حدود ۱۵ میلیون نفر از شهروندان واجد شرایط در مالزی روز چهارشنبه آینده برای انتخاب ۲۲۲ نماینده پارلمان این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

با وجود آنکه مرحله سکوت انتخاباتی از چند روز پیش از برگزاری انتخابات در مالزی آغاز شده بود اما برخی از خیابان‌های کوالالامپور پایتخت مالزی پر از تصاویر و آگهی‌های تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات است.

سه ائتلاف کلیدی در انتخابات پارلمانی مالزی با یکدیگر باهم رقابت می‌کنند که بزرگ‌ترین آنها جبهه ملی این کشور است که «نجیب رزاق» نخست‌وزیر کنونی مالزی رهبری آن را برعهده دارد.

ائتلاف حاکم مالزی هم‌اکنون ۱۳۲ کرسی را در پارلمان این کشور در اختیار دارد و در مقابل ۷۴ کرسی نیز به ائتلاف آرزو و ۱۴ کرسی نیز متعلق به حزب اسلامی است. اما دیگر ائتلاف‌ها و احزاب، صاحب تنها دو کرسی در پارلمان هستند.

تبلیغات در خیابان‌های پایتخت مالزی بیانگر رقابت میان ائتلاف حاکم و ائتلاف آرزو است.

ائتلاف حاکم بر مالزی از ۱۳ حزب تشکیل شده است و از زمان تاسیس، پارلمان و زندگی سیاسی در مالزی را در اختیار خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز