خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۶۸

جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس صبح امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل سازمان خصوصی‌سازی دست به تجمع زدند.

به گزارش ایلنا، نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز، در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

شماری از این کارگران که بامداد امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، در تماس با ایلنا گفتند؛ دست‌کم سه ماه مزد و بیمه معوقه از کارفرما طلبکاریم و این مطالبات همزمان با واگذاری شرکت حمل ونقل خلیج فارس به بخش خصوصی (اردیبهشت سال ۹۵) ایجاد شده است.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: از زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه و در نتیجه مشکل کارکنان شروع شد.

به ادعای معترضان، مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس ناشی از سوءمدیریت است و بخش خصوصی هنوز نتوانسته به تعهدات مالی خود در قبال خرید شرکت عمل کند و مسئولان مربوطه نیز نظارت و دقت لازم را حین واگذاری انجام نداده‌اند.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در ادامه گفتند؛ جدا از مشکلات به وجود آمده، کارفرمای بخش خصوصی اخیرا تصمیم گرفته است شعب و نمایندگی‌های سراسر کشور را در قبال دریافت مبالغی اجاره دهد که این موضوع خلاف مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی شرکت است.

طبق اظهارات کارگران معترض، بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل و نقلی را نداشته برای همین بهتر است که این واحد حمل ونقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران نیز حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز