خبرگزاری کار ایران

هزارجریبی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل استان گلستان در حوزه اکتشاف نفت

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۲۵

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه امسال استان گلستان موفق به افزایش ۵۰ درصدی جذب گردشگر شده از دولت خواست تا روند اکتشاف نفت استان را همپای ترکمنستان تسریع کند.

به گزارش ایلنا، نبی هزارجریبی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تجلیل از معلمان خود و تبریک به مناسبت هفته هلال احمر با یادآوری حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر که سال گذشته منجر به کشته شدن ۴۳ نفر از کارگران شد، همچنین گرامیداشت یاد ۷ نماینده این استان از جمله پدر خود غلامعلی هزار جریبی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ششم که به همراه وزیر راه و ترابری وقت در حادثه سقوط هواپیما در سال ۷۰ شهید شدند از همگان دعوت به عمل آورد که در هفدمین مراسم سالگردی که به این مناسبت در تاریخ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در محل مصلی وحدت گرگان برگزار می شود، شرکت کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش ادامه داد: سد وشمگیر از این قابلیت برخوردار بوده که ۲۲ هزار هکتار از زمین های اطراف با استفاده از ظرفیت آبی که دارد آبیاری شود و در پی آن اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی خطاب به مسئولان کلان کشور افزود: هم اکنون ۲ هزار هکتار از زمین های این استان آماده کشت پنبه هستند، محصولی استراتژیک که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت منابع آب که می تواند بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد کند مغفول مانده است.

هزارجریبی خطاب به نمایندگان مجلس خواست تا در جهت تسریع روند تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون بعد از آمدن لایحه به مجلس از آن دفاع کنند.

وی تصریح کرد: تسریع در اجرای پروژه راه آهن گرگان-مشهد از دیگر مواردی است که در حوزه ترابری و مسافربری باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

هزارجریبی  یادآورشد: هم اکنون اغلب بیمارستان های این استان دارای تعداد محدودی تخت هستند بنابراین باید بیمارستان‌هایی در مناطق کریم آباد، محمد آباد و ایمرآباد همچنین شرق گرگان احداث شود تا بتوانیم در پی آن به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهیم.

وی در بیان یکی از مشکلاتی که اسباب ناراحتی مردم را فراهم کرده است اظهارکرد: بر اساس قانون باید متناسب با تورم سالانه نرخ گندم ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و این در حالی است که امسال هیات دولت برای گندم همان قیمت ۱۳۰۰ تومان را تعیین کرد که بی عدالتی صددرصدی در حق گندم کاران محسوب می شود چرا که چطور نرخ کاشت، سموم، کود، بذر و ترابری گران می شود اما محصول به دست آمده گران نمی شود؟ بنابراین این بی تدبیری در دولت تدبیر و امید صورت گرفته که دولت باید بابت آن از کشاورزان عذرخواهی کند.

هزارجریبی افزود: نبود زمین برای ساخت مسکن برای جوانان از دیگر مشکلاتی است که مسائلی را برای روستائیان ایجاد کرده و عاملی در جهت افزایش مهاجرت بوده که زمینه ساز ایجاد حاشیه نشینی و اختلاف طبقاتی و فرهنگی ناشی از آن است که باید در جهت رفع آن اقدامی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: افت ولتاژ برق روستاها از دیگر مشکلاتی است که مردم این استان به ویژه در ترکمن صحرا با آن مواجه هستند که از گرمای ۱۵ درجه بالاتر از گرگان برخوردار است همچنین عدم دسترسی به آب شرب که می توان از طریق پنل های خورشیدی یک انرژی پاک ایجاد کرد.

هزارجریبی بر ضرورت تسریع روند استفاده از آب شیرین کن ها تاکید کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان در نزدیکی دریای خزر واقع است می توان برای تهیه آب شرب از آب شیرین کن ها استفاده کرد و این در حالی است که به رغم بهره مندی کشورهای حاشیه دریای خزر از ظرفیت آب آن به وسیله آب شیرین کن ها ایران همچنان در حال مطالعه بر روی این روش است، وقت کم است و باید این اقدام با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: این استان به دلیل اینکه مسیر عبور گرگان به مشهد بوده از ظرفیت چند ده میلیونی جذب گردشگر برخوردار است که البته امسال با کمک مسئولان استانی توانستیم شاهد افزایش ۵۰ درصدی جذب گردشگر در این استان باشیم.

وی افزود: به رغم اینکه کشور ترکمنستان که با این استان هم مرز بوده در مرزهای ایران در حال استخراج نفت و گاز است اما چاه هایی که در این استان بدین منظور حفر شده به نتیجه نرسیده است، بنابراین از دولت درخواست داریم تا این مهم را محقق سازد تا بهره مندی از سهم ۳ درصدی حاصل از آن در جهت آبادانی این استان استفاده شود.

هزارجریبی با یادآوری وعده های انتخاباتی رئیس جمهور خطاب به وی ادامه داد: قرار بود مردم طعم شیرین آسایش و معیشت خوب را بچشند و نیازی به یارانه نداشته باشند ضمن اینکه قرار بود فقر مطلق را نابود کنید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در پایان انجام اقداماتی در جهت آبادی مملکت را بدین شرح به رئیس جمهور یادآورشد: برخورد شدید و واقعی با مفسدان اقتصادی، رانت خواران، قاچاقچیان کالا وارز، چند شغله ها، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، توجه به بازنشستگان و فرهنگیان، ایجاد اشتغال برای جوانان، حذف شرکت های اقماری و خصولتی، کاهش هزینه های دولت و دفاع از مخترعان و نخبگان کشور.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز