خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش یمن:

اگر حمایت واشنگتن نبود، یک گلوله هم به ما شلیک نمی‌شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۱۲

سخنگوی ارتش یمن با اشاره به اذعان پنتاگون به حضور نظامی مستقیم در جنگ علیه این کشور، متذکر شد اگر حمایت آمریکا از عربستان سعودی نبود حتی یک گلوله به یمن شلیک نمی‌شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، سرتیپ ستاد «اشرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن (تحت کنترل انصارالله) یادآور شد که اعلامیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درخصوص مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی در جنگ علیه یمن، این دیدگاه رهبری یمن را به وضوح تایید می‌کند که این تجاوز در وهله نخست، آمریکایی است.

لقمان تأکید کرد که اگر حمایت واشنگتن نبود، هم‌پیمانان منطقه‌ای آن جرات شلیک حتی یک گلوله به یمن را نمی‌‌کردند.

لقمان متذکر شد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حق استفاده از امکانات و شیوه‌های مختلف برای دفاع از یمن در مقابل اشغالگری چند ملیتی را دارد.

از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به آمریکایی‌ها هشدار داد که «هر قدمی که به سرزمین یمن گذاشته شود، قطع خواهد شد.»

الحوثی در پیامی توییتری نوشت: «اظهارات آمریکایی‌ها دال بر این است که واشنگتن مخالف صلح و ثبات در یمن و خواستار تشدید بحران در این کشور است.»

وی تأکید کرد که ملت یمن حضور نظامی خارجی‌ها در کشور را برنمی‌تابند.

«نیویورک‌تایمز» هفته گذشته گزارش داد که آمریکا چند ماه پیش دست‌کم ۱۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا موسوم به «کلاه‌سبزها» را اعزام کرد تا به نیروهای سعودی مستقر در مرز یمن کمک کنند.

 از جمله وظایف نیروهای اعزامی یاد شده کمک به نیروهای عربستان در کشف و نابود کردن انبارهای مخفیانه موشکی و مواضع نیروهای جنبش انصارالله است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز