خبرگزاری کار ایران

جایزه نوبل ادبیات امسال اهدا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۷۶

«آکادمی سوئد»، که مسئول اعطای جایزه نوبل در رشته ادبیات است، در پی اتهامات جنسی به یکی از افراد نزدیک به این آکادمی اعلام کرد، اعطای این جایزه به سال آینده موکول می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آکادمی سوئد» در پی اتهامات جنسی به یکی از افراد نزدیک به این آکادمی اعلام کرد، اعطای جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۸ به سال آینده موکول می‌شود.

هیات ۱۸ نفره آکادمی سوئد، مسئولیت انتخاب برنده نوبل ادبیات را برعهده دارد.

آکادمی سوئد، امروز- جمعه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم به دلیل «کاهش اعتماد عمومی به این آکادمی» اتخاذ شده است.

آکادمی سوئد می‌گوید روند انتخاب برنده نوبل ادبیات در مراحل تکمیلی خود قرار دارد و در ماه‌های‌ آینده نیز همچنان مطابق روال گذشته ادامه خواهد یافت.

این نهاد در عین حال تأکید کرده به زمان بیشتری برای بازسازی اعتماد عمومی و بهره‌گیری ازشمار بیشتری از اعضای فعال هیات نوبل ادبیات برای تکمیل کار خودنیاز دارد.

در ۷۰ سال گذشته این برای نخستین بار است که اعطای جایزه نوبل با به تعویق می‌افتد.

این نهاد از ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در بحرانی عمیق فرو رفت؛ زمانی که یک روزنامه سوئدی شهادت ۱۸ زن را منتشر کرد که مدعی بودند از سوی ژان کلود آرنو عکاس فرانسوی مورد تجاوز و تعرض یا آزار قرار گرفته‌اند.

ژان کلود آرنو از چهره‌های برجسته در عرصه فرهنگ سوئد است. او که اصالتاً فرانسوی است، مدیر یک مرکز فرهنگی است که به آکادمی سوئد کمک مالی می‌کند و با کاتارینا فروستنسون یکی از اعضای آکادمی ازدواج کرده است.

در پی این رسوایی شش نفر از اعضای مادام‌العمر هیئت آکادمی سوئد تصمیم به استعفا گرفتند.ش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز