خبرگزاری کار ایران

ستاره دو ملیتی استرالیا را ترجیح می‌دهد؛

دنیل ارزانی به ایران نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۹۱۴

ستاره دو ملیتی ترجیح می‌دهد برای استرالیا بازی کند و به ایران نیاید.

به گزاش ایلنا٬ دنیل ارزانی بعد از انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ استرالیا، به گمانه‌زنی‌ها درباره آینده‌اش پایان داد. آینده‌ای که مشخص نبود در استرالیا شکل می‌گیرد یا در ایران اما ارزانی با اعلام این نکته که اولویتش بازی برای تیم ملی استرالیا است پرده از تصمیم جدیدش برداشت. او که حالا در فهرست 35 نفره برت فان مارویک برای حضور در جام جهانی قرار دارد امیدوار است همراه استرالیا به روسیه برود و به آرزوی دوران کودکی خود برسد. آرزویی که در آستانه تحقق است

دنیل ارزانی، ستاره جوان ملبورن سیتی که به‌عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ استرالیا انتخاب شد، اعلام کرد اولویتش بازی برای تیم ملی استرالیاست و نه ایران. ارزانی که دورگه ایرانی-استرالیایی است، پدیده این فصل فوتبال استرالیا بوده و در رای‌گیری برای انتخاب بهترین‌های لیگ استرالیا، به‌عنوان بازیکن جوان فصل انتخاب شد. درخشش ارزانی باعث شده حالا سرمربیان تیم‌های ملی ایران و استرالیا، بازی‌های او را به دقت زیر نظر بگیرند.

چند هفته قبل کی‌روش در مصاحبه‌ای تایید کرد که بازی‌های ارزانی را با دقت دنبال می‌کند و اگر او بتواند نظرش را جلب کند به اردوی تیم ملی ایران دعوت خواهد شد. ارزانی اما در گفت‌ و گو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد برای کدام تیم ملی بازی کند، گفت: «بی‌تردید استرالیا اولویت من است اما مساله این است که جام جهانی در راه است و من نمی‌توانم فرصت بازی در جام جهانی را از دست بدهم. این تجربه فوق‌العاده‌ای است.»

برت فان مارویک، سرمربی هلندی تیم ملی استرالیا نام ارزانی را در فهرست اولیه و 35 نفره‌اش برای جام جهانی قرار داده و در صورتی که او در فهرست نهایی جای نگیرد، ممکن است کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران او را به تیمش دعوت کند.

البته به نظر می‌رسد بازی برای استرالیا، معنای متفاوتی برای این ستاره جوان دارد: «این برای من اهمیت زیادی دارد. واضح است که وقتی خیلی کوچک بودم، بازی‌های استرالیا را تماشا می‌کردم. من همیشه آرزوی بازی برای آنها را داشتم و همیشه پوشیدن پیراهن سبز و طلایی استرالیا، اولویت من است. امیدوارم آن روز هر چه زودتر برای من برسد. پوشیدن این پیراهن برای من واقعا افتخار ویژه‌ای است. من با تماشای بازی‌های ستاره‌هایی مانند هری کیول و گری کیهیل بزرگ شدم و حالا آنها را از نزدیک می‌شناسم. این دیوانه‌کننده است. به همین دلیل منتظرم تا ببینم آیا می‌توانم همراه استرالیا به جام جهانی بروم یا نه.»

ارزانی این فصل 18 بار برای ملبورن سیتی بازی کرده و روی هم 1195 دقیقه در زمین حضور داشته. او در این بازی‌ها 2 گل به ثمر رسانده و بازیکن موثری برای ملبورن سیتی بوده. هر چند در اغلب بازی‌ها تعویض شده و 90 دقیقه در زمین حضور نداشته. ارزانی در مورد اینکه آیا از نظر فیزیکی، آماده پذیرفتن چالش بازی‌های پرتعداد و بازی کردن در رقابت‌های ملی هست یا نه، گفت: «فکر می‌کنم از نظر فیزیکی، در همان سطحی هستم که باید باشم. من کاملا از این موضوع راضی هستم. واضح است که اثر منفی خیلی قوی شدن این است که کمی از سرعت شما کاسته می‌شود؛ بنابراین من از سطحی که در آن قرار دارم کاملا راضی ام.»

نمایش‌های درخشان ارزانی در این فصل باعث شده تا باشگاه‌های زیادی برای به خدمت گرفتن او ابراز علاقه کنند اما او قصد دارد یک فصل دیگر نیز برای ملبورن سیتی بازی کند: «فکر می‌کنم در حال حاضر برای من بهترین گزینه این است که یک فصل دیگر هم برای ملبورن سیتی بازی کنم؛ جایی که می‌دانم می‌توانم زیر نظر مربیانی خوب پیشرفت کنم. باشگاه حمایت زیادی از من کرد و این، باشگاهی است که من بیش از همه در آن پیشرفت کردم زیرا اینجا فرصت بازی پیدا می‌کنم و می‌توانم دائما با بازی کردن، بهتر شوم. شما بازیکنان استرالیایی فراوانی را می‌بینید که به اروپا می‌روند و خیلی زود برمی‌گردند که به نظر من دلیلش این است که آنها خیلی زود برای رفتن به اروپا اقدام می‌کنند. آنها باید در اینجا تجربه کسب کنند و روی بازی‌ها و آمادگی‌شان کار کنند و این همان کاری است که من انجام می‌دهم. من الان آماده‌تر از قبل هستم اما فکر می‌کنم هنوز هم باید قوی‌تر شوم. تا الان توانسته‌ام از پس مدافعان بزرگتر از خودم بربیایم و فکر می‌کنم این چیزی است که شما در لیگ‌های بزرگ زیاد شاهدش هستید. برنامه‌ام این است که ابتدا در لیگ استرالیا چیزی ببرم چون آن را لازمه کسب افتخارات بزرگتر در سایر نقاط دنیا می‌دانم.»

با توجه به رابطه خواهر‌خواندگی باشگاه‌های ملبورن سیتی و منچسترسیتی، بسیاری معتقدند که ارزانی می‌تواند مانند آرون موی، هافبک باتجربه استرالیایی، راهی قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. دنیل در این مورد گفت: «فکر می‌کنم وقتی به آنچه گروه سیتی (کمپانی که مالک باشگاه‌های منچسترسیتی و ملبورن سیتی است) در چند سال گذشته در سراسر دنیا انجام داد نگاه می‌کنید، می‌بینید که واقعا سازماندهی فوق‌العاده‌ای دارند. اینکه بخشی از این گروه باشی، فوق‌العاده است. فکر می‌کنم ماجراجویی فوتبال برای هر کس متفاوت است اما هرگز نمی‌دانید آینده شما در کجا رقم خواهد خورد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز