خبرگزاری کار ایران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر:

قایق‌های غیرمجاز در طوفان خلیج فارس مفقود شدند/ دریابانی هیچ مجوز خروجی صادر نکرده است

کد خبر : ۶۱۶۸۳۹

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر گفت: قایق‌های مفقود شده قایق‌های تفریحی و غیرمجاز بودند که شبانه به آب زده بودند.

عباس آهنگر مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با طوفان شب گذشته بوشهر و بندر دیّر اظهار کرد: در خصوص اتفاق شب گذشته در بوشهر، نماینده شیلات در هواشناسی سه شب قبل به ما اوضاع نامناسب دریا را اطلاع رسانی کرده بود. استانداری و مراجع ذیربط در رابطه با طوفان و شرایط بد آب و هوایی در خلیج هشدارهای لازم را داده و نامه‌نگاری‌های را انجام داده بودند.

وی افزود: ما از طریق پیامک و نامه این موضوع را به صیادان اطلاع داده بودیم اما برخی از صیادان که مجوز یک ماهه داشتند بر روی آب بودند و دسترسی به آنها امکان پذیر نبود.

آهنگر مقدم در رابطه با قایق های غیرمجاز مفقود شده خاطرنشان کرد: اما تعدادی دیگر از قایق‌های مفقود شده قایق های تفریحی و غیرمجاز بودند که شبانه به آب زده بودند. طبق اعلام دریابانی هیچ مجوزی ثبت نشده و خروج این قایق ها غیرقانونی بوده است.

وی تاکید کرد: دریابانی هیچ خروجی شبانه ای را به ثبت نرسانده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر گفت: این قایق‌ها مجوز صید ندارند. ما در تنگستان، شهرستان دیّر و کنگان اعلام مفقودی قایق داشتیم که در کنگان هر دو قایق مفقود شده پیدا شد. قایق های بر روی آب دیّر هم در کنار سکوهای عسلویه و عامری پهلو گرفتند و جستجو برای نجات قایق‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

آهنگر مقدم بااشاره به برآورد خسارت اسکله رستمی تصریح کرد: اسکله رستمی در تنگستان کمی بابت طوفان خسارت دیده و سقف ساختمان بلند شده است که در حال برآورد خسارت آن هستیم.

وی ادامه داد: چند قایق کنار اسکله مفقود شده که همچنان در حال جستجوی آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز