خبرگزاری کار ایران

اولین واکنش اسرائیل به ترور دانشمند فلسطینی در مالزی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۵۸

وزیر جنگ اسرائیل با رد دست داشتن این رژیم در ترور دانشمند فلسطینی در مالزی، اظهار داشت که او یک کارشناس موشکی بود نه یک «قدیس».

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، امروز- یکشنبه- اظهار داشت دانشمند فلسطینی که به ضرب گلوله در مالزی کشته شد، کارشناس موشکی بود و «قدیس نبود».

جنبش مقاومت حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، از کشته‌ شدن یکی از اعضایش در مالزی خبر داده بود. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش گفته بود که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) پشت ترور دانشمندان فلسطینی قرار دارد و کشته ‌شدن «فادی البطش»  نیز در همین چارچوب است.

لیبرمن در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل، ضمن رد دست داشتن موساد در ترور این دانشمند فلسطینی، مدعی شد که البطش در چارچوب نزاع داخلی فلسطینیان به قتل رسید.

وزیر جنگ اسرائیل افزود: «ما این خبر را از رسانه‌ها شنیدیم. گروه‌های تروریستی در تمامی اقدام‌های ترور، اسرائیل را سرزنش می‌‌کنند. ما به این روال عادت کرده‌ایم.»

او در ادامه گفت: «این مرد، قدیس نبود و برای بهبود زیرساخت‌های اساسی در غزه فعالیت نمی‌کرد، بلکه در حوزه بهبود موشک‌ها کار می‌کرد.»

طبق این گزارش، فادی البطش مهندس ۳۵ ساله فلسطینی، صبح شنبه در حالی‌که بعد از نماز صبح از مسجدی در کوالالامپور خارج می‌شد، توسط افراد ناشناسی که سوار بر موتور بودند، ترور شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز