خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی روسیه خبر داد:

مسکو آماده همکاری طولانی‌مدت با اوپک است

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۱۳

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که اتحادی که میان این کشور و سازمان کشورهای صادرکننده نفت وجود دارد، می‌تواند به مدتی نامحدود ادامه داشته باشد و حتی شکلی رسمی نیز به خود بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «الکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه، اتحاد میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و این کشور که کاهش تاریخی تولید نفت را هماهنگ می‌کند می‌تواند «به مدت نامحدود» ادامه داشته باشد و با ایجاد سازمانی جدید که دیگر تولیدکنندگان عمده نفت را هم در بر بگیرد شکلی رسمی به خود بگیرد.

نواک روز پنج‌شنبه به خبرنگاران در مسکو گفت که اعمال محدودیت‌های تولید نفت که اوپک، روسیه و دیگر هم‌پیمانان از جمله مکزیک و قزاقستان بر سر آن توافق کرده‌اند، به‌شکلی موثر باعث کاستن از عرضه بیش از حد جهانی نفت شده است. او گفت که می‌توان از این سازوکار برای ایجاد تعادل دوباره در عدم توازن بازار در آینده استفاده کرد. 

نواک گفت که «با ادامه همکاری این پیام را می‌دهیم که می‌توانیم هر زمانی که بخواهیم برای بهبود دست به دست یکدیگر بدهیم».

وی گفت که وزرای ۲۴ کشور شرکت‌کننده در معاهده فعلی تولید نفت –که تا انتهای سال جاری میلای منقضی می‌شود- درباره خطوط کلی این برنامه در اواخر ماه جاری با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد. این مقام روس همچنین گفت که در حال حاضر هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. 

نواک نظراتی را بازگو می‌کرد که عربستان سعودی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت در راستای اعلام اشتیاق خود برای ادامه طولانی‌مدت این همکاری بیان می‌کردند. ورود روسیه، بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی، عاملی مهم در سودمندی کاهش تولید نفت بود که بخش بزرگی از انباشت مازاد جهانی را از میان برد و به جنجال‌های سه‌ ساله بر سر قیمت نفت پایان داد. 

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی که پیوندی محکم با شریک روس خود بسته است، پیشتر اعلام کرد که علاقه دارد این همکاری «دهه‌ها و نسل‌ها» ادامه داشته باشد. این دو کشور، به‌همراه ونزوئلا، کویت، الجزیره و عمان در اجلاس سران اوپک، در تاریخ ۲۰ آوریل، در جده با یکدیگر دیدار خواهند کرد. 

نواک گفت که اقدام‌های مشترکی چون کاهش تولید در بازار یکی از راه‌های ممکن همکاری روسیه با اوپک است. وی ادامه داد که مشاوره و به اشتراک گذاشتن اطلاعات از دیگر گزینه‌هایی هستند که روسیه می‌تواند با سازمان کشورهای صادرکننده نفت همکاری خود را ادامه دهد.   

او گفت: «ملاقات و بحث درباره وضعیت بازار هم به‌خودی خود بسیار موثر بوده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز