خبرگزاری کار ایران

بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری در یک نشست

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۰۱

نشست تخصصی بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری با حضور صاحبنظران ارتباطات و روزنامه‌نگاری، ۲۰ فروردین در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیش‌نویس لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه سال ۹۶ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. این پیش نویس لایحه توسط کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده و آماده تصویب نهایی است. انتشار متن کامل این پیش نویس لایحه که شامل ۵ فصل و ۶۷ ماده  و ۱۳ صفحه است، با هدف کسب نظرات روزنامه‌نگاران و صاحبنظران ارتباطات و رسانه صورت گرفته است.

نخستین بار در سال ۱۳۹۳ پیش نویس این لایحه که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده بود، قبل از ارسال به دولت، انتشار عمومی یافت و در دسترس مردم قرار گرفت. طی این ۳ سال نشست‌ها و میزگردهای متعددی در مراکز مطالعاتی برای بحث و بررسی ابعاد مختلف این پیش نویس برگزار شد و صاحب نظران و روزنامه نگاران متعددی از طیف‌های مختلف سیاسی کشور در رسانه‌ها و محافل مختلف در باره آن نظر دادند.

بعد از دریافت این بازخوردها، اصلاحات لازم در این پیش نویس صورت گرفت و به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال شد و بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در کمیسیون فرهنگی دولت با تاکید بر ضرورت اصلاحاتی به تصویب رسید. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان و آذر ۹۶ با تشکیل نشست‌هایی با حضور صاحب نظران ارتباطات، نسبت به کسب نظرات اصلاحی برای این لایحه اقدام کرد. متن پیش نویس فعلی لایحه فعلی ماحصل اصلاحات و اعمال پیشنهادات و نظرات صاحبنظران ارتباطات است. نشست آتی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای بررسی مجدد این لایحه و تدوین نهایی متن آن برای ارایه به دولت برگزار می‌شود.

این نشست روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۹۷ ساعت ۱۶ در محل ساختمان این دفتر واقع در  تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان؛ کوچه دوم ساختمان شماره ۱۱ و با حضور سیدمحسن بنی‌هاشمی استاد ارتباطات، انصاری حقوقدان، مهدی طباطبایی مدیرمسئول نسیم بیداری، امیرعباس فتاح زاده مدیرمسئول روزنامه سپید، محمدرضا راه‌چمنی، صاحب امتیاز روزنامه اسرار، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، شهره ماهی‌صفت، روزنامه‌نگار و چند استاد دانشگاه و رسانه‌نگار برگزار خواهد شد.

حضور همه علاقمندان به مباحث رسانه و ارتباطات در این نشست آزاد است و صاحبنظران علاوه بر امکان شرکت در نشست مذکور می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های خود را در باره این لایحه به دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز