خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه:

عملیات شاخه زیتون و سپر فرات بدون همکاری روسیه ممکن نبود

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۶۴

به گفته یکی از معاونان رئیس‌جمهوری ترکیه، عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در سوریه بدون همکاری روسیه ممکن نبود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یکی از معاونان «رجب طییب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» بدون همکاری روسیه غیرممکن بود. 

«ایلنور چویک» یکی از معاونان رئیس‌جمهوری ترکیه، در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک، گفت که عملیات ارتش ترکیه با نام‌های سپر فرات و شاخه زیتون، با حمایت روسیه، صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: «اخیرا، روسیه موثر بودن بالای اعمال خود را اثبات کرد و وجهه درخشانی از خود نشان داد. به نظر شخص من، روسیه در این فرآیند از ۱۰، نمره ۱۰ را گرفت. عملیات سپر فرات و شاخه زیتون با حمایت روسیه رهبری شدند. اگر روسیه حریم هوایی خود را به روی ما باز نمی‌کرد، نه‌تنها نمی‌توانستیم به عفرین و الباب وارد شویم، بلکه حتی نمی‌توانستیم یک هواپیمای بی‌سرنشین را هم به هوا بفرستیم.»

در ژانویه ۲۰۱۸، آنکارا در همکاری با ارتش آزاد سوریه، عملیات شاخه زیتون در عفرین را به‌منظور «پاکسازی» مرز سوریه از تهدیدهای تروریستی آغاز کرد.

گفته شد که این عملیات برای مقابله با «حزب اتحاد دموکراتیک سوریه»، شاخه مسلح «یگان‌های مدافع خلق» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» شکل گرفته که شهر عفرین در سوریه را محاصره کرده بودند.

ترکیه «حزب اتحاد دموکراتیک سوریه» و «یگان‌های مدافع خلق» را با «حزب کارگران کردستان» مرتبط می‌داند که از نظر آنکارا تشکیلاتی تروریستی است.

سپر فرات نام عملیات نظامی فرامرزی دیگری بود که در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری هم‌پیمانش در جنگ داخلی سوریه، به‌طور رسمی با هدف شکست دادن تروریست‌های داعش که امنیت ترکیه را تهدید می‌کردند، انجام شد.

نیروهای ترکیه و گروه‌های مخالف دولت سوریه با داعش و همچنین نیروهای دفاع کرد سوری می‌جنگیدند. مقام‌های ارتش ترکیه در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۷، اعلام کردند که عملیات سپر فرات «با موفقیت به پایان رسید.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز