خبرگزاری کار ایران

فوتبال ایتالیا بار دیگر داغدار شد؛

درگذشت سرمربی شهیر ایتالیایی

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۳۵

سرمربی سابق تیم‌های ایتالیایی در سن 71 سالگی درگذشت.

به گزارش ایلنا، در حالیکه فوتبال ایتالیا هنوز در شوک از دست دادن داویده آستوری، کاپیتان فقید فیورنتیناست، در غم از دست دادن یک چهره فوتبالی دیگر داغدار شد.

موندونیکو، سرمربی سابق تیم‌هایی مثل تورینو و آتالانتا امروز در سن 71 سالگی و پس از مدتها مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت تا فوتبال ایتالیا بار دیگر سوگوار شود.

موندونیکو در دوران فوتبال خود بازیکن چندان مشهوری نبود و مهمترین باشگاه های او تورینو و آتالانتا بودند ولی در دوران مربیگری او به خصوص در تورینو دوران بسیار خوب و موفقی را پشت سر گذاشت.  او دو مقطع در تورینیو مربیگری کرد(1994-1990 و 2000-1998).

موندونیکو در اولین مقطع توانست فصل 92-91 تورینو را به فینال جام یوفا برساند اما مغلوب آژاکس شد. اعتراض مشهور او به داور در آن بازی که با پرتاب صندلی همراه بود، هنوز از یاد علاقه مندان به فوتبال ایتالیا نرفته است.

او سال 1993 نیز تورینیو را قهرمان کوپا ایتالیا کرد. تورینیو در فینال در دو بازی رفت و برگشت توانست از سد رم عبور کند. او همچنین فصل 01-200 و 04-2003 نیز هدایت ناپولی و فیورنتینا را بر عهده داشت.

موندونیکو آخرین بار سال 2012 روی نیمکت نووارا نشست و سپس از دنیای مربیگری خداحافظی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز