خبرگزاری کار ایران

رشد ۳/۷ درصدی صادرات کالا از بازارچه مرزی سیرانبند بانه

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۳۲

فرماندار شهرستان بانه گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار، از بازارچه مرزی سیرانبند بانه به کشور عراق صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی با بیان این مطلب به عوامل مؤثر بر رشد صادرات در سال ۹۶، اشاره کرد و گفت: بهبود نسبی زیرساخت های بازارچه سیرانبند، اعمال بسته های حمایتی توسط دولت، پیاده سازی و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در بازارچه سیرانبند و تکمیل و اتصال درب ورود و خروج بازارچه به سامانه جامع گمرکی از عوامل اصلی در زمینه افزایش چشمگیر صادرات در سال جاری به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت:افزایش ساعات کاری بازارچه، روان سازی صادرات و تسریع در ترخیص محموله‌های صادراتی میوه و سبزیجات در رشد صادرات نیز موثر بوده است.

رئیس اداره گمرک شهرستان بانه هم با اشاره به اهمیت و مزایای ویژه راه‌اندازی سامانه جامع امور، استقرار این سامانه را از این نظر که امکان تکمیل اظهارنامه گمرکی به شیوه الکترونیکی، حذف اسناد کاغذی، کاهش زمان ترخیص کالا و کاهش هزینه‌های ترخیص را ممکن ساخته، در زمینه رشد قابل توجه صادرات بازارچه بسیار مهم ذکر کرد.

سعید سنجابی در ادامه با برشمردن بیشترین اقلام صادراتی در ۲ سال اخیر،افزود: سیمان، سنگ آهک، کفش، شیشه، محصولات پلاستیکی، ایزوگام، پوکه ساختمانی، محصولات باغی و کشاورزی عمده ترین کالاهای صادراتی در مدت یادشده بوده است.

 بازارچه مرزی سیرانبند بانه از سال ۱۳۷۳ کار خود را در زمینه صادرات و واردات کالا آغاز کرد و طی این سالها، دوره‌ها و مراحل مختلفی از رونق و رکود را تجربه کرده است؛ اما با رفتن به سمت صادرات کالا و استقرار سامانه گمرکی و توسعه زیرساخت‌ها، در دو سال اخیر فصل نوینی از رونق اقتصادی و تسهیل در تجارت بازرگانان بانه ای با شمال عراق گشوده شده است.

هم اکنون ۲۰ صادرکننده فعال، روزانه کالاهای خود را پس از تشریفات قانونی از طریق بازارچه سیرانبند بانه به کشور عراق صادر می کنند و بیش از ۶۰۰ نفر کارگر و ۵۵۰ نفر راننده نیز در این بازارچه مشغول فعالیت هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز