خبرگزاری کار ایران

هورست زیهوفر:

اتحادیه اروپا با اعضای شرقی‌اش مسامحه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۵۱

وزیر کشور آلمان اتحادیه اروپا را به مسامحه بر سر توزیع عادلانه پناهجویان در این قاره متهم کرد. وی رویکرد این اتحادیه در قبال این مسئله را مورد انتقاد قرار داد و باعث شد تنش در حزب ائتلافی و نوپای این کشور دوباره تشدید شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان، اتحادیه اروپا را متهم کرده است که در مذاکره با اعضای شرقی اتحادیه درباره توزیع پناهجویان موضعی بزرگ‌منشانه گرفته است. 

زیهوفر، عضو حزب متحدان باواریایی دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «دی ولت آم زونتاگ»  این نکته را مطرح کرد. این موضع چند روز پس از آن‌ بیان شد که وی گفته بود که اسلام به آلمان تعلق ندارد و با این حرف اعتراض عمومی را برانگیخت. 

رئیس پیشین حزب باواریایی مشتاق است که پیش از انتخابات منطقه‌ای اکتبر در باواریا نشان دهد که حزبش نسبت به مهاجران سخت‌گیر است تا به این ترتیب رای‌دهندگانی را که در انتخابات سراسری ۲۴ سپتامبر به حزب «آلترناتیو برای آلمان» روی آوردند به خود جلب کند. حزب «آلترناتیو برای آلمان» نیز نگاهی انتقادی به اتحادیه اروپا دارد. 

زیهوفر از کنترل پیوسته مرزها تا زمانی‌که اتحادیه اروپا قادر به حفاظت ار مرزهای خارجی خود نیست، دفاع کرد و کمیسیون اروپا را به‌سبب آن‌چه که او «درس اخلاق دادن» به دولت‌های اروپای شرقی می‌نامد مورد انتقاد قرار داد. کشورهای شرقی اتحادیه اروپا از پذیرش سهمیه پناهجویانی که کمیسیون اروپا برای‌شان تعیین کرده سر باز زده‌اند. 

زیهوفر چنین رویکردی را «غیرسازنده» نامید و افزود «هر کشوری غرور ملی خود را دارد.»

این سیاستمدار محافظه‌کار که حزبش مدت‌هاست در کنار حزب دموکرات مسیحی مرکل قرار دارد، از اتحادیه اروپا خواست تا از «مشورت مداوم» با دولت‌های عضو دست بردارد. 

او به این روزنامه گفت: «اتحادیه اروپا اغلب رفتاری بزرگ‌منشانه پیش می‌گیرد. ما باید در مورد توزیع پناهجویان انرژری بیشتری بگذاریم. اگر با صبر و حوصله به مذاکره ادامه دهیم، اکثریت کشورها از آن حمایت می‌کنند.»

به گفته او دیگر کشورها می‌توانند به شکل‌های دیگری نیز بر این فرآیند تاثیر گذارند، چه‌بسا با فرستادن کارکنان بیشتر به مرزهای اتحادیه یا با اختصاص دادن گشت‌های مرزی بیشتر. 

اظهارنظر زیهوفر می‌تواند تنش میان محافظه‌کاران و سوسیال‌دموکرات‌های میانه‌روی «ائتلاف بزرگ» و مشوش مرکل را افزایش دهد. 

مرکل اظهارنظر زیهوفر در هفته گذشته را با قاطعیت رد کرد و گفت که چهار میلیون مسلمان آلمان و همچنین مذهب‌شان به این کشور تعلق دارند؛ امری که باعث شد اعضای حزب سوسیال‌دموکرات نیز از گفته‌های زیهوفر درباره انتقاد کنند. 

  «یوهانس کارس»، عضو مجلس و سخنگوی شاخه محافظه‌کار حزب سوسیال‌دموکرات، زیهوفر را متهم کرد که از مقام جدید وزارتش در راستای مبارزه انتخاباتی برای حزب دموکرات‌مسیحی در باواریا استفاده می‌کند.

وی به روزنامه «هاندزبلات» گفت: «ایجاد ارتباط میان قومیت‌های گوناگون وظیفه هر آلمانی شریف است، نه گسستن پیوندها.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز