خبرگزاری کار ایران

هشدار به هیئت مدیره پرسپولیس بابت بوژیدار/ رادو نرود؛ به چهار دلیل!

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۵۸

هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تصمیم عجیبی را در قبال رادوشوویچ اتخاذ کرده اند.

به گزارش ایلنا، لیگ هفدهم در هفته های پایانی به سر می برد و تیمها کم کم باید اهداف نقل و انتقلاتی خود را دنبال کنند و در ابتدا با نفرات خودی بر سر تمدید قرارداد یا قطع همکاری مذاکره کنند و تصمیم بگیرند. در همین رابطه خبر رسیده که اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تمایل چندانی به حفظ دروازه بان کروات خود ندارند و تمایلی به تمدید قرارداد با بوژیدار رادوشوویچ در آنها دیده نمی شود.

بوژیدار در ابتدی لیگ شانزدهم  به پرسپولیس آمد تا با علیرضا بیرانوند برای قرار گرفتن در درون دروازه رقابت کند. او خیلی زود گلر شماره دو شد و در اکثر مسابقات روی نیمکت قرار داشت. با این حال هیچ وقت شاهد اشتباهات مهلکی از او نبودیم. او در این دو فصل و تا به اینجا 9 بار برای پرسپولیس در لیگ و جام حذفی به میدان رفته که حاصل آن 5 برد، یک مساوی و سه باخت بوده است. سرخپوشان در این نه بازی 5 گل خورده و 4 بار موفق به ثبت کلین شیت شده است.

هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس معتقد است برای دروازه بانی که در هر فصل سه یا چهار بازی انجام می دهد نیاز نیست که پول به دلار به او پرداخت شود و باید قرارداد ریالی بسته شود در غیر اینصورت از گزینه هایی مثل ابوالفضل درویش وند یا دروازه بان جوانان برای این پست استفاده می شود تا نیمکت نشین بیرانوند باشند. اما آیا این استدلال درست و حساب شده و منطقی است؟

یک رقیب خطرناک برای بیرانوند:

یک باور معروف بین فوتبالی ها مرسوم است که به وجود ضروری یک دروازه بان دوم باکیفیت برای داشتن یک دروازه بان اول فوق العاده اشاره می کند. دروازه بان اول تیم باید هم از جایگاه خودش به شدت مطمئن باشد و هم در عین حال باید هر لحظه خودش را روی نیمکت ببیند. لازمه این حس دو گانه پارادوکس وار وجود داشتن یک دروازه بان دوم باکیفیت و مرغوب است. کسی که باعث شود هر دو حس به دروازه بان اصلی وارد شود. بوژیدار دروازه بان خارق العاده ای نیست اما برای گزینه دوی تیم صدرنشین لیگ و. نماینده ایران در آسیا یکی از بهترین های موجود است و اگر بیرانوند این همه کلین شیت ثبت کرده و در تیم ملی جایگاه ثابتی دارد قطعا یکی از دلایلش حضور گلری به نام رادوشوویچ است.


بدقلقی های اقای شماره یک:

بیرانوند شخصیت سینوس واری دارد. او در باز یهایش هم به همین گونه است و نمی توان صد در صد به او اعتماد کرد و هر لحظه ممکن است اشتباهی یا حرکتی عجیب از او سر بزند. وقتی شما با چنین شخصی روبرو هستید باید یک آلترناتیو مطمئن برایش روی نیمکت داشته باشید که اگر مبادا گلر اصلی قهر کرد یا از لحاظ روحی دچار مشکل شد یا از نظر فنی دچار افت شد به جای او درون دروازه قرار بگیرد. رادو در این زمینه هم یک گزینه مطمئن برای برانکو به حساب می آید.

فشردگی بازی ها

پرسپولیس قهرمان لیگ است و به جز بازی های لیگ باید در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد. در کنار این ها بازی های ملی هم هست که باعث می شود فشردگی مسابقات به اوج برسد و همین مساله احتمال مصدومیت را هم زیاد می کند. این فشردگی به گونه ای است که سرمربی باید در همه پست ها گزینه های جانشین داشته باشد تا به محض به وجود آمدن مشکل برای نفرات اصلی آنها را با یکدیگر تعویض کند. با توجه به حضور بیرانوند در تیم ملی و استفاده برانکو از او در تمام جام ها احتمال مصدومیت برایش وجود دارد و نیم توان در این سطح به یک گلر جوان و بی تجربه و میدان ندیده اعتماد کرد چرا که ممکن است در طول فصل بارها شما را با چالش های گوناگون مواجه کند.

بی حاشیه بودن و تعصب

در آخر به سراغ گزینه ای می رویم که هواداران پرسپولیس آن را به خوبی درک کرده اند. بوژیدار همانطور که پیش تر گفته شد گلر فوق العاده ای نیست اما در لیگ برتر به راحتی می تواند دروازه بانی کند. با این حال وضعیت ایده آل او در پرسپولیس و همچنین علاقه اش به این تیم باعث شده تا هیچ وقت بابت بازی نکردن از کادر فنی گلایه نکند و یا حاشیه ساز ی نداشته باشد. تعصب او روی نیمکت به مواقع حساس سوژه هواداران است و گاها حتی وقتی بیرانوند بدقلقی می کند شاهد خواسته هواداران برای حضور بوژی در زمین هستیم. این یک فاکتور ویژه برای یک گلر خارجی به حساب می اید.

همه اینها گفته شد تا هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را متوجه کنیم که در رابطه با این قضیه اینقدر غیر فوتبالی، غیر اصولی و نابخردانه عمل نکنند و با تامل بیشتر درباره اینده این دروازه بان کروات تصمیم بگیرند. یادمان نرود پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم است و نمی تواند کسی را به جای بوژیدار در طول فصل جذب کند و این یک هشدار بزرگ برای آنها به حساب می اید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز