خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

آلمان «پناهگاهی امن» برای پ‌ک‌ک است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۱۳

وزیر خارجه ترکیه، آلمان را متهم کرد که به پناهگاهی امن برای عناصر حزب کارگران کردستان تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، عصر روز گذشته در سخنانی در برلین، اعلام کرد که آنکارا از «این‌که آلمان به پناهگاهی امن برای حزب کارگران کردستان تبدیل شده نگران است. از آلمان انتظار داریم که درقبال این جنایتکا‌ران بسیار محتاط باشد.»

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد، ۷۶۸ نفر از هواداران «فتح‌الله گولن»- متهم اصلی کودتای نافرجام ترکیه به‌زعم آنکارا- از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند که تاکنون با درخواست ۴۰۱ نفر از این افراد موافقت شده است.

ترکیه از مدت‌ها پیش از «سازش آلمان» با حزب پ‌ک‌ک که آنکارا، اتحادیه اروپا و آمریکا این گروه را تروریستی معرفی کرده‌اند، انتقاد می‌کند.

اندکی قبل از سفر چاووش‌اوغلو به آلمان در روز دوشنبه، ترکیه خواستار بازداشت «صالح مسلم» از رهبران کرد سوری شده بود. مسلم، در تظاهرات اوایل سال جاری در برلین که در اعتراض به عملیات نظامی «شاخه زیتون» در عفرین سوریه برگزار شده بود، مشارکت داشت. به ادعای مقام‌های آنکارا، مسلم همچنین در انفجارهای خونین در آنکارا در ماه‌های فوریه و مارس ۲۰۱۶، دست داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز