خبرگزاری کار ایران

واکنش ترامپ به آمادگی کره‌شمالی برای مذاکره با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۴۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به وعده کره‌شمالی برای به‌کار نگرفتن سلاح‌های هسته‌ای و متعارف علیه کره‌جنوبی و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا در مورد غیرهسته‌ای شدن این کشور، اعلام کرد که محتاطانه امیدوار است.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه در واکنش به وعده کره‌شمالی برای به‌کار نگرفتن سلاح‌های هسته‌ای و متعارف علیه کره‌جنوبی و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا در مورد غیرهسته‌ای شدن این کشور، گفت آمریکا «آماده است با قاطعیت در هر دو جهت اقدام کند».

پیام توئیتری ترامپ چند ساعت پس از آن منتشر شد که «چونگ اویی-یونگ» مشاور امنیتی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌ای جزئیات سفر دو روزه و کم‌سابقه خود به کره‌شمالی را تشریح کرد. او «احتمال پیشرفت» را بالا دانست ولی در عین حال گفت که هنوز باید محتاط بود.

دونالد ترامپ در پیامی نوشت: «در مذاکره با کره‌شمالی پیشرفت‌های محتملی صورت گرفته است. برای اولین بار پس از سال‌ها همه طرف‌های درگیر تلاش جدی می‌کنند. جهان نظاره می‌کند و منتظر است. شاید امید واهی باشد، ولی آمریکا آماده است با قاطعیت در هر دو جهت اقدام کند.»

طبق این گزارش، چونگ پس از ترک پیونگ‌یانگ گفت حکومت کره‌شمالی اعلام آمادگی کرده که اگر تهدیدهای نظامی علیه این کشور متوقف شود، حاضر است در مورد توقف برنامه‌های هسته‌ای مذاکره کند.

او در بخشی از بیانیه خود تصریح کرد: «کره‌شمالی با صراحت اعلام کرد که تا زمانی که گفت‌وگوها ادامه دارد، هیچ اقدام تحریک‌آمیزی مثل آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام نخواهد داد.»

چونگ که در راس یک هیات ۱۰ نفره برای دیداری دو روزه به پیونگ‌یانگ رفته بود افزود کره‌شمالی آماده است در مورد غیرهسته‌ای شدن این کشور و عادی‌سازی مناسبات با آمریکا «مذاکرات صریحی» انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز