خبرگزاری کار ایران

القاعده مسئولیت حمله به سفارت فرانسه در بورکینافاسو را پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۰۰

القاعده مسئولیت حمله به سفارت فرانسه در آواگادوگو، پایتخت بورکینافاسو را بر عهده گرفته و اعلام کرده این حمله را در تلافی عملیات نظامی فرانسه در مالی صورت داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به «جماعة نصرة الاسلام و المسلمین» وابسته به القاعده مسئولیت حمله مسلحانه به سفارت فرانسه در پایتخت بورکینافاسو را بر عهده گرفته است. در جریان این درگیری‌های مسلحانه در روز جمعه ۱۶ نفر کشته شدند که ۹ نفر آنها مهاجم و شش نفر دیگر ماموران امنیتی بورکینافاسو بوده‌اند.

 یک آژانس خبری موریتانیایی، روز گذشته با اعلام این خبر، تصریح کرد که گروه «جماعة نصرة الاسلام و المسلمین» که رهبری آن را «ایاد اغ غالی» برعهده دارد، جمعه گذشته به ستاد کل نیروهای مسلح در بورکینافاسو و همچنین سفارت فرانسه در آواگادوگو حمله کرد. این حمله در واکنش به «کشته‌شدن ده‌ها نفر از رهبران این گروه در جریان حمله دو هفته پیش ارتش فرانسه در شمال مالی» انجام شده است.

در تاریخ پانزدهم فوریه گذشته، فرمانده ستاد مشترک ارتش فرانسه از «کشته و دستگیر شدن» ده‌ها نفر از افراط‌گرایان در جریان عملیات‌های زمینی و هوایی نیروهای فرانسه به گروه تحت رهبری ایاد اغ غالی در شمال شرقی مالی نزدیک مرزهای مشترک با الجزایر، خبر داد.

گروه مذکور پیشتر مسئولیت قتل دو سرباز فرانسوی و زخمی کردن سه نفر دیگر را در روز ۲۱ فوریه در شمال شرقی مالی برعهده گرفته بود.

بورکینافاسو تا زمان استقلال در سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود. این کشور پس از استقلال تاریخ سیاسی متلاطمی با چندین کودتای نظامی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز