خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی مطرح کرد:

توسعه صنایع پایین دستی، پلی به سوی کاهش واردات

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۰۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش با هدف تامین نیاز صنایع داخلی، راهبردی استراتژیک در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، پس از افتتاح رسمی طرح های پایین دستی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که روز گذشته انجام شد، با تاکید بر لزوم کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: واحد‌هایی که افتتاح شد به لحاظ ابعاد و اشتغالزایی قابل مقایسه با واحد های اصلی و بالا دست خود نیستند اما اهمیت آن ها در آن است که زنجیره  تولید را تکمیل می کنند.

رضا نوروز‌زاده، افزود: کشور ما وارد کننده ی قطعات خودرو است و محصولات لاستیکی و پلاستیکی زیادی در صنایع خودرو سازی وسایر صنایع بکار می رود که افزایش این واحد های پایین دستی می‌تواند آرام آرام ما را از واردات صنایع نهایی زنجیره پتروشیمی بی نیاز کند و افزون بر این که مانع خروج ارز خواهد شد، ایجاد کننده اشتغال نیز می شود.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع پایین دستی پتروشیمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور، خاطر نشان کرد: واحد های کامپاندی که افتتاح شدند توانسته اند صاحبان لیسانس را پیدا کنند و به این ترتیب به راحتی می توانند در بازار تولید خودرو و لوازم خانگی وارد شوند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: تامین نیاز صنایع مختلف کشور از سوی بخش های بالادستی و پایین دستی پتروشیمی می تواند کاهش واردات را در بخش های مختلف صنعتی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز