خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی خبر داد؛

برگزاری سومین نشست تخصصی به میزبانی استان یزد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۸۰

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده (مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از برگزاری سومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این نشست در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اسفند ماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: افزایش تعاملات با استان‌ها که از چهار سال پیش آغاز شده در تحکیم و تعمیق روابط میان معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تاثیر فراوانی داشته است.

امیرزاده با اشاره به دستاوردهای دو نشست قبلی گفت: تقویت و گسترش شبکه توزیع در استان‌ها، ترویج کتاب و کتابخوانی، حمایت از طرح‌هایی در رابطه با اقوام ایرانی، تقویت ارتباط با اهالی قلم در استان‎‌ها، مشارکت استان‌ها در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، تمرکززدایی و تفویض برخی از اختیارات به استان‌ها و تقویت جشنواره‌های کتاب از جمله این موارد هستند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضوعات این نشست در استان یزد گفت: این همایش با هدف رصد مصوبات نشست‌های پیشین و میزان اثرگذاری آن‌ها در حوزه فعالیت‌های استان تشکیل می‌شود. همچنین حمایت از فعالیت‌های موثر فرهنگی و مرتبط با حوزه کسب و کار نشر، تقویت برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در استان‌ها، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در استان‌های مرزی و برگزاری برنامه مشترک منطقه‌ای روستایی و عشایری از جمله رویکردهای هستند که در این نشست تبیین خواهند شد.  

وی افزود: ۱۳۰ موضوع در چهار بخش کارگروه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعاملات فرهنگی، کارگروه چاپ و نشر، کارگروه ادبیات، مفاخر و اقوام ایرانی و کارگروه کتاب، کتابخوانی و نمایشگاه کتاب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نخستین بار در چهار سال گذشته تفاهم‌نامه‌های استانی قبل از آغاز سال جدید به امضاء خواهد رسید و این فرصتی برای استان‌هاست تا با برنامه‌ریزی بهتر در پیشبرد فعالیت‌های خود اقدام کنند.  

پیش از این استان‌های آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۳ و استان هرمزگان در سال ۱۳۹۴ میزبان برگزاری نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز