خبرگزاری کار ایران

کارگران خواستار شدند؛

مانع از خروج ابزار تولید کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز شوید

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۴۸۶

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز خطاب به مقامات مسئول نسبت به خروج ابزار تولید این کارخانه قدیمی هشدار دادند و خواستار رسیدگی به این وضعیت نابسامان شدند.

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز در تماس با ایلنا، از مصادره بخشی از ماشین‌آلات این واحد تولیدی ازسوی طلبکاران مالی کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که این کارخانه به تعطیلی کشیده شده بود، زیان‌های مالی و روحی زیادی را متحمل شده‌ایم، افزودند: اخیرا با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم بدون دخالت کارفرما و مسئولان محلی فعالیت تولیدی کارخانه را از سر بگیریم اما هر چند روز یکبار ماشین‌آلات و سایر ابزار کار کارگران این واحد تولیدی از سوی طلبکاران مصادره می‌شود به گونه‌ای اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران کاری برای انجام دادن ندارند و بزودی شاهد تعطیلی کامل کارخانه و بیکاری کارگرانش خواهیم بود.

این کارگران در ادامه با اشاره به بدهی‌های مالی کارفرمای کارخانه کمباین‌سازی تبریز به ارگان‌های دولتی و خصوصی گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که روز شنبه (۲۱ بهمن ماه) نیز شاهد خروج تعدادی دیگر از ماشین‌آلات از کارخانه بودیم.

به گفته آنها؛ متاسفانه دیروز هم یکی از طلبکاران دو دستگاه پرس ضربه‌ای و یک دستگاه فرز را با حکم قضایی از کارخانه خارج کرد و در این بین ما کارگران تمام تلاش خود را برای منصرف کردن طلبکار برای بازگرداندن ماشین‌آلات کارخانه انجام دادیم اما این تلاش درنهایت بی‌نتیجه خاتمه یافت.

این کارگران از مقامات مسئول، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند؛ در صورت ادامه روند مصادره ابزار تولید به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود.

به گفته کارگران کمباین‌سازی متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک کارخانه که تنها محل درآمد اهالی یک منطقه  بوده و کارگران آن سالها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود کرده‌اند، اقدام به دادن حکم مصادره ماشین‌آلاتی که در حال تولید هستند، نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

کارخانه کمباین‌سازی تبریز (شرکت توسعه صنعت آذربایجان) در زمینه تولید کمباین‌های کشاورزی، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس در جاده تبریز به آذرشهر (جاده پتروشیمی) فعالیت دارد. این شرکت پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت اما در حال حاضر شمار کارگران باقیمانده آن به حدود ۴۴ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز