خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی:

افزایش پلکانی مستمری‌ها مربوط به بازنشستگان لشگری و کشوری است/دولتی‌ها بگویند برای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۱۴۸

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: طبق آمارهای رسمی سازمان تامین اجتماعی، ۶۵ درصد مستمری بگیران این سازمان در مرز حداقل بگیری قرار دارند؛ یعنی اینکه دغدغه معاش کارگران بازنشسته جدی است و آنها به چیزی فراتر از شنیدن حرف های کلی مقامات دولتی اهمیت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران) از مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست تا به جای کلی گویی در مورد وضعیت عمومی بازنشستگان، برنامه‌های مشخص خود را در مورد هرگروه از بازنشستگان اعلام کنند.

وی یادآور شد: در کشور نزدیک به ۱۷ صندوق بازنشستگی داریم که هرکدام براساس مقرارت خاص خودشان مستمری پرداخت می‌کنند.

ایزدان افزود: با این حال مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طوری از برنامه های دولت برای بازنشستگان صحبت می‌کنند که انگار وضعیت خدمات رسانی به همه بازنشستگان برابر است.

این فعال کارگران بازنشسته افزود: به عنوان مثال وزیر کار در تلویزیون  از برنامه افزایش پلکانی مستمری بازنشستگان خبر می‌دهد؛ اما نمی‌گوید این برنامه شامل حال کدام گروه از بازنشستگان می‌شود.

وی افزود: امروز بیشتر کارگران بازنشسته می‌دانند که وقتی دولتی‌ها از اختصاص بودجه برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان حرف می‌زنند، این وضعیت بازنشستگان کشوری و لشگری است که قرار است تغییر کند.

ایزدان افزود: همه می‌دانیم که سازمان تامین اجتماعی، بودجه و منابعی مستقل دارد و برخلاف صندوق‌های بازنشستگی دیگر کوچکترین وابستگی به بودجه دولتی ندارد؛ برای همین از وزارت رفاه می‌خواهیم صادقانه با کارگران بازنشسته سخن بگویند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: دولتی‌ها حداقل می‌توانند به بازنشستگان تامین اجتماعی بگویند که برای افزایش مستمری‌های سال ۹۷ چه برنامه‌ای دارند.

وی ادامه داد: وقتی طبق آمارهای رسمی سازمان تامین اجتماعی، ۶۵ درصد مستمری بگیران این سازمان در مرز حداقل بگیری قرار دارند؛ یعنی اینکه دغدغه معاش کارگران بازنشسته جدی است و آنها به چیزی فراتر از شنیدن حرف های کلی مقامات دولتی اهمیت می‌دهند.

وی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مطالبه کارگران بازنشسته از دولت این است که در کنار پرداخت مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی، منابع لازم برای طرح همسان سازی را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز