خبرگزاری کار ایران

تصمیم‌گیری سوسیال دموکرات‌ها برای آغاز مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی آلمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۰۳

سوسیال دموکرات‌های آلمان امروز درباره پیوستن به حزب حاکم این کشور برای تشکیل دولت ائتلافی تصمیم‌گیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان امروز –یکشنبه- درباره آغاز رسمی مذاکرات تشکیل ائتلاف با حزب محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این اقدام در صورت عملی شدن می‌تواند قدرت اقتصادی اروپا را یک گام به سمت یک دولت باثبات نزدیک کند.

«مارتین شولز» رهبر حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان با واکنش سیاسی شدیدی از سوی جناح چپ و جوانان این حزب درباره آغاز این گفت‌وگوها مواجه است. چرا که جناح چپ و جوانان این حزب خواستار آن هستند که این حزب پس از کسب بدترین نتایج از سال ۱۹۴۹ تاکنون در انتخابات سپتامبر گذشته باید خود را به عنوان حزب مخالف بازیابی کند.

حدود ۶۰۰ هیات در بن آلمان با یکدیگر گفت‌وگو و درباره رایزنی رهبران حزب چپ میانه سوسیال دموکرات با محافظه‌کاران تحت رهبری مرکل برای تشکیل ائتلاف بزرگ با هدف تشکیل دولت جدید این کشور تصمیم‌گیری خواهند کرد. مرکل از سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون قدرت را در آلمان در اختیار دارد.

رای گیری درون حزب امروز در حالی انجام می شود که نتایج آن به دقت از خارج از این کشور نیز دنبال می‌شود چرا که آلمان دارای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است و مرکل نقش برجسته‌ای در اقتصاد و امور امنیتی اروپا ایفا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز