خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران خبر داد:

تجهیز ۷۰ هزار نانوایی سنتی به ماشین آلات خارجی/ میزان صادرات آرد ایران به عراق و افغانستان قابل توجه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۹۰

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران از تجهیز ۷۰ هزار نانوایی سنتی با ماشین آلات اروپایی به خصوص آلمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کاوه زرگران در نشست خبری نمایشگاه آرد و نان با اشاره به تلاش‌هایی که برای تغییر الگوی نان مصرفی مردم صورت گرفته است، گفت: بعد از سال‌ها تلاش برای تغییر الگوی مصرف نان در کشور اما همچنان مردم به دنبال مصرف نان صنعتی هستند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که برای بالا بردن بهره‌وری و کیفیت، ۷۰ هزار نانوایی سنتی را با ماشین آلات اروپایی به خصوص آلمانی تجهیز کنیم.

زرگران گفت: آرد و نان همیشه برای مردم و دولت ایران از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده بر همین اساس نمایشگاه آرد و نان امسال توسط شرکت مس اشتوتگارت برگزار می‌شود و شرکت‌های آلمانی حضور قدرتمندی خواهند داشت.

وی به صادارات آرد اشاره کرد و گفت: کشورهای همسایه ما بزرگ‌ترین وارد کننده آرد هستند به طوری‌که عراق سالانه یک میلیون تن و افغانستان ۷۰۰ هزار تن واردات دارند و ما تا به امسال حضور جدی در این بازار‌ها نداشتیم. امروز ترکیه صادرات یک میلیارد دلاری آرد به عراق را دارد و ما کمترین سهم را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز