خبرگزاری کار ایران

روزنامه لبنانی:

قاسم سلیمانی مسیر ائتلاف العبادی با حشد‌الشعبی را هموار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۵۶

یک روزنامه لبنانی ادعا کرد که فرمانده سپاه قدس ایران موانع پیش روی هرگونه ائتلاف میان نخست‌وزیر عراق، حشد العشبی و ائتلاف الحکمه را همواره کرده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران موانع پیش روی هرگونه ائتلاف میان «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق، حشد العشبی و ائتلاف الحکمه به ریاست «عمار حکیم» را هموار کرده است.

الاخبار در این باره نوشت: نام این ائتلاف «کشتی نوح» ‌است که سردار سلیمانی سوار بر این کشتی با تکیه بر عصای موسی توانسته است اختلافات در عراق ‌را حل کند. با این حال چنین تحرکاتی به راحتی قابل پذیرش نیست و به دنبال خود ناراحتی‌ها و انتقاد‌های زیادی را به ویژه از سوی کسانی که از این روند عقب مانده‌اند، به همراه  داشت.

به نوشته این روزنامه که متعلق به حزب الله لبنان است، تا نخستین ساعات صبح روز شنبه گذشته صحنه ائتلاف‌های انتخاباتی در عراق با آنچه تاکنون درباره آن پیش‌بینی می‌شد، متفاوت بوده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع  برجسته عراقی نوشت: ساعاتی بعد، «عمار الحکیم» رهبر جریان الحکمه به کشتی نوح پیوست و این ائتلاف در مجموع بیش ‌از  ۲۰ هیات سیاسی را در خود جای می‌دهد که اغلب حول محور ایران می‌گردند.‌

در ادامه گزارش این روزنامه آمد است که قاسم سلیمانی صبح روز شنبه به بغداد رسید تا شرایط ائتلاف مورد خواست تهران در بغداد را فراهم کند.

نزدیکان حیدر العبادی و نوری المالکی که از این ائتلاف کنار گذاشته شده‌اند، از منتقدان این ائتلاف هستند. همچنین تشکل‌های کردی و سنی نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که نگرانند که این ائتلاف تمام کرسی‌های پارلمان عراق را اشغال کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز