خبرگزاری کار ایران

العامری دلایل خروج از ائتلاف با العبادی را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۹۳۰

رئیس سازمان «بدر» عراق دلایل خروجش از ائتلاف انتخاباتی با نخست‌وزیر این کشور را اعلام و تأکید کرد که پس از انتخابات پارلمانی، با وی هم‌پیمان خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» و از فرماندهان الحشد الشعبی در عراق، امروز- سه‌شنبه- در بیانیه‌ای، دلایل خروج از ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌‌وزیر عراق را اعلام کرد.

العامری تصریح کرد‌: «عقب‌نشینی الفتح با ائتلاف النصر دلایلی فنی دارد.»

وی گفت: «آنچه که برخی رسانه‌ها و کسانی‌که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، در این‌باره شایعه کرده‌اند با هدف ایجاد اختلاف با نخست‌وزیر درباره شروط نامزدی برای سمت نخست‌وزیری در دوره بعد از انتخابات پارلمانی، صورت می‌‌گیرد.» 

العامری، که از فرماندهان تشکل «الحشد الشعبی» نیز است، افزود: «نخست‌وزیر در جریان رایزنی‌ها، هرگز درباره این موضوع به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم سخنی نگفت. روابط ما با برادر، العبادی برادرانه و صادقانه است. ما آماده ائتلاف با او بعد از انتخابات هستیم.»

روز گذشته، منابع عراقی از خروج زودهنگام ائتلاف الفتح به ریاست العامری از ائتلاف با النصر به ریاست العبادی خبر دادند.

براین اساس، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری که شامل مجلس اعلای اسلامی به ریاست «همام حمودی»، هشت گروه از «الحشد الشعبی»، یازده حزب و گروه سیاسی دیگر از جمله «عصائب اهل الحق» است، پس از گذشت یک روز، از ائتلاف النصر خارج شد.

کارشناسان سیاسی می‌گویند خروج الفتح از ائتلاف با النصر، باعث می‌شود این دو ائتلاف کرسی‌های بیشتری در انتخابات پارلمانی کسب کنند تا بستر هم‌پیمانی برای تشکیل دولت در آن مرحله فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز