خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

اولویت سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید داخل و نظام دارویی ژنریک است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۶۹۷

رییس سازمان غذا و دارو در جمع اعضای سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی گفت: سیاست محوری و اولویت سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید داخل و نظام دارویی ژنریک است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در دومین نشست هم اندیشی اعضای سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی ایران با تاکید بر جایگاه و نقش سازنده سندیکاها و انجمن های صنفی در سیاستگذاری و تصمیم سازی ها و با برشمردن مشکلات فراروی صنعت داروسازی، گفت: سندیکاها بازوی اصلی سازمان غذا و دارو در دوره جدید خواهند بود و با همفکری، هم اندیشی و هم افزایی میان سندیکاها و دولت و بطور اخص سازمان غذا و دارو، راهی کم خطاتر و پربارتر در پیش رو خواهیم داشت.


وی در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی حوزه سلامت افزود: چشم انداز و سیاستهای کلی سلامت و اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، متوجه حمایت از تولید ملی و نیز برقراری نظام دارویی ژنریک است و بر این اساس، سیاست محوری و راهبرد سازمان غذا و دارو در همه حوزه های ماموریتی و به طور اخص در حوزه دارو بر این مبنا شکل گرفته و خواهد گرفت و همه سیاست ها و تصمیم سازی ها باید در این راستا و بر این قاعده باشد.


رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات صنعت داروسازی جزیی از معضلات عام حوزه صنعت کشور است و برخی از آن خاص صنعت داروسازی است، لکن در کنار هم می توان بر بسیاری از دشواری های موجود غلبه کرد و در این زمینه نه باید و نه می توان صرفا با اکتفا به توان حاکمیت و دولت حرکت کرد، حرکت کم خطا و پرتوان در مسیر صحیح، مستلزم اراده جمعی و مشارکت همه جوانب امر است و در این راه، سازمان غذا و دارو آماده شنیدن و پذیرش هر نوع همفکری و همیاری است .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، در این مسیر و با انعکاس مستمر نظرات، انتقادات و پیشنهادات صاحبان فرآیند، شاهد ثبات بیشتر در تصمیم سازی ها و سیاستگذاریهای حوزه دارو باشیم.

گفتنی است، این نشست بعنوان دومین نشست هم اندیشی صاحبان صنایع و اعضای سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی ایران به میزبانی ششمین دوره هیات مدیره این سندیکا، عصر روز گذشته، در سالن اجتماعات صنایع کارخانجات داروپخش با حضور رییس سازمان غذا و دارو، مدیر کل و قائم مقام مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل و سخنگوی این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز