خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره وقف جعفری کویت در گفت‌وگو با ایلنا:

مواضع عربستان در قبال قطر به نفع منطقه نیست/ ریاض با حمایت از تروریسم متضرر شده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۱۶

مدیر اداره وقف جعفری در کویت معتقد است که عربستان سعودی از سیاست‌های خود در حمایت از افراط‌گرایی در منطقه متضرر شده است.

«اسامه منصور ابراهیم الصایغ» مدیر اداره وقف جعفری کویت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در محل برگزاری سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به بیان نظرات خود در خصوص بحران آفرینی‌های اخیر عربستان سعودی در منطقه پرداخت.

وی با اشاره به تغییر در جامعه سعودی گفت: در گذشته قوانین وهابی که در تضاد با اسلام و قوانین اسلام قرار داشت، در عربستان سعودی حاکم بود و این کشور در تقابل با اسلام حرکت می‌کرد.

وی افزود: اکنون اما تا اندازه‌ای قوانین اجتماعی در عربستان سعودی تغییر کرده است که بازتابی از فشار جامعه بین‌المللی علیه این کشور و همچنین تغییر حاکمان عربستان سعودی بوده است.

وی با اشاره به اینکه حاکمان سعودی باید بدانند که جهان تغییر کرده است و آنها نمی‌توانند با تکیه بر پول خود فرمانروایی کنند، تاکید کرد: حکام سعودی باید مسیر رفتارها و اقدام‌های خود را در منطقه تغییر داده و به سمت تعامل و احترام دوجانبه گام بردارند.

این مقام کویتی در ادامه تاکید کرد: عربستان ظاهرا با تفکر تروریسم و افراط گرایی مبارزه می کند اما در باطن می‌بینیم که مبارزه ای در این زمینه صورت نگرفته است و عربستان از حمایت‌های خود در این زمینه متضرر شده است.

وی با اشاره به اینکه عربستان با ایده سیاسی وارد تقابل با قطر شده است، گفت: ریاض مواضع سختی در قبال دوحه اتخاذ کرده است که این رویکرد قطعا نمی‌تواند در جهت منافع دو کشور و منطقه باشد.

اسامه منصور در پایان خواستار آن شد که کشورهای منطقه بتوانند با در پیش گرفتن رویکردی سازنده به صلح و ثبات منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز