خبرگزاری کار ایران

درصد تلفات طیور صنعتی خوزستان کمتر از درصد جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۴۵

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در جلسه شورای هماهنگی مدیران، عملکرد ۸ ماهه دامپزشکی استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنارکوهی در جلسه شورای هماهنگی مدیران که در اداره کل دامپزشکی برگزار گردید، گفت: استقلال اقتصادی هر کشور زیربنای استقلال سیاسی، توسعه فرهنگی و رفاه حال عمومی جامعه است.

وی افزود: استان خوزستان بین ده استان دامپرور کشور قرار دارد و سرمایه دامی آن در حال حاضر بالغ بر ۶۸ هزار میلیارد ریال می باشد و این مسئله وظیفه اداره کل دامپزشکی را در خصوص اشتغال زایی و بالا بردن سطح بهداشت چندین برابر می کند.

کنارکوهی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ دفتر ستادی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی در سطح استان وجود دارد ادامه داد: از ۷ استان به خوزستان باعث انتقال بیماری ها به دام های استان می شود که یکی از وظایف اصلی ما پیشگیری و کنترل این بیماری هاست.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان، افزود: بالا بردن سطح بهداشت عمومی و فرآورده های خامی از دیگر کارهای صورت گرفته توسط این اداره است که از ابتدای سال تا کنون ۶ میلیون نوبت سر دام واکسینه شده اند و مساحتی بیش از ۵/۲ میلیون مترمربع نیز به منظور مبارزه با انگل های خارجی سمپاشی شده اند.

کنارکوهی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۷ هزار مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفت که موارد غیر بهداشتی گزارش شده ۲۲ هزار مورد بوده تصریح نمود: لاشه های طبیعی غیر قابل مصرف از ابتدای سال تا کنون ۴۱ هزار و ۱۶۲ کیلوگرم بوده که پس از شناسایی منهدم گردیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز